Nuffnang Ads

Wednesday, August 29, 2012

Jaga diri sendiri je dahlah.

Lebih kurang dalam sebulan dua yang lepas ada entry dalam blog ni yang telah mencetuskan sedikit perbalahan. Takdelah berbalah mana pun. Cuma macam ada orang yang tak tahu pape then tetiba nak menyampuk. Dikalangan siapa tu rasa macam malas nak cakap. Sebab tak perlulah kot kan. Motif?

Ingin saya jelaskan kat sini segala entry yang ada ni bukan dicipta dengan tujuan untuk memporak perandakan hubungan orang atau menghuru harakan sesama kita. Apa yang saya tulis kat sini kebanyakannya berdasarkan pengalaman sendiri dan orang lain, hasil carian di internet dan juga pemerhatian sekeliling. Bukan kita nak main belasah je. Sorry okay sebab i'm not the type of yang nak reka-reka cerita super duper best sebab nak tarik perhatian orang ke nak pecah belahkan orang ke nak buat fitnah ke and what ever.

Alasan kenapa dia menyampuk adalah nak pertahankan kaum tu. Oh okay thank you for that but i never ask for it. Saya bagi entry tu kat kawan saya sebab saya tahu masalah dia. As a reference for her. Then tetiba datang sorang mamat ni yang tak tahu pape, tak tahu masalah sebenar, yang memang zero for everything sound saya dengan ayat 'daripada ko sibuk berblogging lebih baik ko mengaji..'

Darah saya tak tunggu lama pun untuk naik. Kau boleh nak sound aku tapi make sure kau buat apa yang kau cakap tu okay. Even kain kau sendiri pun ada koyak sana sini. Memang saya marah. Jangan cakap saya emo tak memasal okay.  Apa yang saya marah kenapa nak babitkan blog dengan mengaji? Kenapa nak compare dengan agama? Sebab macam takde motif tetiba nak sound orang macam tu tau. U know nothing man so duduk jelah diam-diam jaga your own family. This is not about saya tak boleh terima teguran tu tapi saya macam terfikir eh teguran tu sebenarnya pasal apa? Dan bila saya tanya balik alasan dia macam yang saya cakap tu lah. Nak defend kaum dia lah sangat. Bukan pasal mengaji sangat pun. Sekian.

Kita ni kalau nak menyampuk tolong bagi salam dulu. Tapi rasanya kalau dalam situasi tak tahu pape lebih baik diam jelah daripada menyakitkan hati orang lain. Nak tegur tapi kalau buat orang sakit hati pun tak guna jugak.

0 comments: