Nuffnang Ads

Friday, June 18, 2010

17 Jun 2010

Semlm adalah hari yg agak2 tak bape nak best. Blk dr event aku telah mendapati tayar keta aku pancit. Pkl 3 pg! Tayar pancit! Mmg terbaek kan? Dlm keadaan yg sgt mengantuk tu aku rasa mcm nak berterima kasih pun ada jgk sbb confirm aku tak pegi keje esok. Sape nak tlg aku pg2 buta mcmtu derr. Dkt pkl 7 aku sms bos cite apa yg jd pastu smbg tido sampai lebam. Bila bgn ingatkan ok tp aku plak yg tak ok. Tiba2 rasa sedih sgt sbb sorg2. Jd mcm2 mslh tp aku kena harung sorg2 je. Apa2 sume kena buat sorg2. Terus rasa ssh hati dan rasa tak best. Betapa sshnya kalau kita hidup sorg2 je kan. Ha mula la aku nak touching blk ni. Apa lg? Mcm biasala. Haihhh~

Ptg sikit baru aku pegi menapak ke kedai tayar. Hoh yg ni pun terbaek gak. Dgn panas2 mcmtu berjalan sorg pastu dikelilingi oleh org2 yg tak penah tgk pempuan. Hon sana hon sini. Huh! Bila dah penat ke sana sini pggl foreman, tukar tayar, amik keta, tgk itu ini. Bertambah sakit hati aku bila tgk tayar tu dah tak bole pakai lg. Bkn pancit lg dah tp pecah terus tak bole pakai sila buang ke longkang! Lg bertambah la aku menggelabah. Aduuu knp la tak abis2 mslh dtg. Aku jd blur dan tak bole nak berfikir. Ohh akhirnya aku amik tayar 2nd pastu pegi car wash chantekkan Baby Blue pastu aku plak blk umah chantek2kan diri then straight pegi ke IOI Mall, Puchong.

Sampai2 terus jumpa Zam dgn Jehan kat parking. Straight ke Kenny Rogers jumpa Razi dgn Mimi. Mkn la apa yg ada. Aku paksa gak telan walaupun aku takde selera dan mood nak mkn. Sumenye aku rasa tawar hambar pahit tak sedap! Then mula2 plan nak tgk wayang pkl 8.30pm tp disbbkan seat yg ada terlalu ke depan kitorg tukar time ke 9.55pm. So dgn masa yg ada dlm 1 jam 30 minit tu kitorg pun dgn pantas menujuk ke tmpt boling. Oh yeah! 5 org ke boling dan 2 org lg ke snooker. Jehan sbg ibu mengandung sila duduk sahaja di tepi ok. Aku partner dgn Mimi lawan Amin dgn Wadi. Bukak game main 2 frame lelaki lawan perempuan. Kalau nak ikutkan dah lama aku tak main. Sbln lbh ada la kot sejak peristiwa berdarah tu. Mana ada life sgt sejak kes tu. Tp tak sangka plak dlm lama2 tak main dgn tgn menggigil, kaki berpusing ntah ke mana tu aku telah berjaya menjadi highest scorer. Strike bape kali then pin sume jatuh cun je 8 above. Weewwiittt! 1st game aku menang, 2nd game pun aku menang. Jd keputusannya pempuan la menang! Amin adalah pemungut mata yg paling rendah sekali dan telah mengalami kekecewaan terlampau. Hahahah. Sy sgt suka!

Masa tu mmg aku happy. Aku memaksa diri utk happy. Sdgkan sblm tu muka aku mmg dah tak bole blah dah. Sume berdua tiba2 aku sorg. Pastu dgr mcm2 cite plak. Dok bakar line bikin aku panas hati. Aduhai! Serius aku jd makin stress dan tension. Rasa nak quit! Rasa tanak buat lg dah! Rasa tanak tanak tanak! Tmbh plak lg bila berjalan dlm tu sume benda aku nmpk dia. Sume tmpt ada kenangan dgn dia. Aku rasa mcm nak lari sgt tp aku tau lg jauh aku lari lg dkt kenangan tu dtg dlm fikiran aku. Lg jauh aku lari lg dkt bayangan dia dtg dpn mata aku. Makin lama makin sedih dan aku jd makin stress kat situ. Rasa tanak jumpa dorg lg sbb dorg sume mmg mengingatkan aku pd dia. Terlalu byk kenangan bersama2 dgn dorg. Tp lps dirasuah pelam yg sgt masam oleh Mimi, aku agak ok sikit. Lps tu mencuba utk meng happy kan diri main boling. It was just nice. Tp aku rasa mcm hipokrit gila. Sbb cuma berlakon dpn dorg.

Kuar dr IOI Mall tu dlm pkl 12.30am aku mntk utk terus blk. Fikir esoknya nak keje je. Dahla siang tu aku tak keje so ingat nak tido awal la takut terlajak plak nnt. Ingatkan nak join lepak skali tp agak tak berani la nak drive lewat2 mcmtu. Sbb aku tau diri aku lately ni mcmana. Sgt mudah memejamkan mata ketika memandu disbbkan kepedihan dan keletihan mata yg sgt kritikal. Dr awal sampai la blk, 1001 mcm perasaan yg ada. Setiap benda, setiap jln, setiap tmpt, setiap sesuatu semuanya ada bayangan dia. Semuanya ada kenangan bersama dia.

Sampai bila aku nak pura2 happy mcmni??

0 comments: