Nuffnang Ads

Monday, June 7, 2010

Campur Aduk

Pagi. Seawal 6.53 aku dah sampai kat parking keta. Aku tau knp aku awal hari ni. Aku kuar umah ikut masa yg sepatutnya. Selain dr itu jgk skrg ni tgh cuti sekolah. Jdnya Federal Highway mengalami kelengangan yg sgt ketara. Ohh heaven~ Pg2 sampai ofis pintu masih blum bukak. Eh ke mana sume org ni? Mesti ramai yg cuti. Satu group baru blk outstation mlm td. Patutla pun. Jdnya aku la yg kena bukak pintu kan. Ngek~

Masuk ofis mmg gelap. Makanya terus la on lampu kan. Pastu tgk atas meja penuh dgn surat2. Ohh haruskah begini? Yaa sbb aku lbh byk tak keje mgu lps. Hanya 2 hari saja aku masuk ofis. Heaven lg. Harusss yer. Aku ketepikan sume surat2 tu. Eh2 ada surat utk aku la. Oh ya surat panggilan kursus BTN pd ujung bln 6 ni. Mmg terbaek ye kwn2. Sy sgt suka la kan sbb dia ckp peserta drpd KL dan Selangor diwajibkan menaiki kenderaan yg disediakan. Suka sbb jimat duit minyak dan tol sy. Tp sbnrnya sy tamau! Sy nak naik keta sndr! Sy ada keta. Suka hati sy la nak bwk keta ke tak ke. Bole tak begitu? Takpe2 nnt sy tanyakan pd org yg berkenaan. Surat jwpn harus di fax kan segera ni. Hmm sy mesti pegi! Nak hiburkan hati sy yg lara dan merana ni. Haihhh~

Nyah tepi kau wahai surat2! Ohh segera aku amik beg baby lappy, letak atas meja dan terus on baby lappy cpt2. Pg2 harus ye ini benda pertama yg akan aku hadap sblm buat benda2 lain. Kalau tak aku akan mengalami sengal2 otot, lenguh jari jemari, sakit mata dan kehilangan daya senyuman selama beberapa hari. Ohh betapa sygnya aku dgn baby lappy dan jgk broadband kaler hitam tu. Broadband kaler hitam aku comey sgt sbb dia ada keychain bantal. Kalau aku tgh boring2 dan kesian dgn broadband hitam tu nnt aku letak la bantal tu bwh broadband hitam aku tu. Mcm tido. Comey kan? Sila jwb ya ok. Tiada jwpn tidak dlm senarai.

Bos aku sorg takde. Dia cuti. Sorg lg ada. Tp dia duk dlm bilik je. Dia sgt bagus sbb jarang nak mengganggu hidup aku. Kdg2 je dia suh aku buat surat ke memo ke despatch ke. Pastu nnt aku suh org lain plak. Hakhakhak. Aku suka la bos2 yg pesen mcmni. Dia sgt memahami seadanya aku. Kalau dia nmpk aku tgh chatting ke, main fb ke dia tak penah nak marah. Kdg2 dia lg tanya psl broadband hitam aku ni. Ok ke tak, laju ke tak, mahal ke tak. Terbaekk la bos ni. Ala aku tau dia pun ada fb jgk. Tp aku tanak la add dia. Tak privacy. Eheh~

Hari ni mood aku kelihatannya agak separuh-separuh. Pg hari aku sbnrnya bermula seawal jam 4.30 pg disertakan dgn mood yg sgt sedih. Terlalu sedih rasanya. Tp bila sampai ofis aku cuba utk ceriakan hati. Akhirnya bila kedua2 mood sudah bercampur aduk maka beginilah adanya. Sekian, terima kasih.

0 comments: