Nuffnang Ads

Monday, March 16, 2009

Lagu Kita

Mendengar lagu Aku & Dirimu kat pc ni buat aku teringat blk sume kenangan lagu ni. Ermmm semuanya best. Dgr dia melagukan lagu tu dlm hp. Beria2 menyanyi lagu tu tujukan utk aku. Mmg dgn sepenuh perasaan. Hihihi tak benti ketawa bila dgr. Sbb cuba membayangkan keadaan dan muka dia time tu. Mesti penuh penghayatan. Pastu pernah nyanyi duet sama2 dlm keta. Kelakar tp bahagia. Tp dah lama we all tak buat mcmtu. Hmmmm...

Besar makna lagu ni pd aku. Lagu yg aku selalu nyanyikan masa kursus dulu. Dek kerana terlalu kerap menyanyi dlm kelas (walaupun lirik ntah pape..), si fasha penah tegur aku. Dia ckp selalunya manusia ni akan menyanyi lagu2 yg org tu rasa. Lagu yg melambangkan atau menzahirkan perasaan org tu masa tu. Cthnya kalau dia nyanyi lagu sedih maknanya dia tgh sedihla. Tp mslhnya aku tak abis2 nyanyi lagu Aku & Dirimu tu dan lagu tu adalah lagu cinta. Hoh! Dia usik2 aku plak. "Cis! Dia cuba nak serkap jarang dgn aku." Huhuhu. Mmg masa tu dah gitu2 pun tp tanakla ngaku. Hikhikhik. Dan akhirnya lagu tu menjadi lagu we all. Lagu cinta kita.

AKU DAN DIRIMU

Tiba saatnya kita saling bicara
Tentang perasaan yang kian menyiksa
Tentang rindu yang menggebu
Tentang cinta yang tak terungkap

Sudah terlalu lama kita berdiam
Tenggelam dalam gelisah yang tak tereda
Memenuhi mimpi-mimpi malam kita

Duhai cintaku sayangku lepaskanlah
Perasaanmu rindumu seluruh cintamu
Dan kini hanya ada aku dan dirimu
Sesaat di keabadian

Jika sang waktu bisa kita hentikan
Dan segala mimpi-mimpi jadi kenyataan
Meleburkan semua batas
Antara kau dan aku
Kita....

0 comments: