Nuffnang Ads

Sunday, March 22, 2009

Cerita

22 Mac 2009
00.47 am

Mata tak ngantuk lg. Tp esok plan nak bgn awal. Konon2 nak pegi Putrajaya tgk pameran belon udara. Tp mcm byk sgt mslh plak. So still not sure yet. Tak kisahla pegi ke tak. Nak tido tp tgh tggu dia. Dia ckp tgh main game. Hmmm game lg best kot. Takpela,its all about time. Masa yg aku bg lbh dr yg dia nak. Ruang? Lbh dr tu. Kdg2? Jarang2? Mmg perlu tp knp mesti stp hari eh? Sesekali rasa mcm terabai. Beban sgt rasanya tp nak buat mcmana. Kena terima.

Cuti mgu ni agak membosankan. Sgt2 membosankan sbnrnya. Feel so empty inside. Seriously. Ada satu kekosongan yg tak terlihat dgn mata kasar dlm diri. Tp demi memenuhi permintaan dan kehendak org,ini lah yg aku terpaksa turutkan. Mencari berus lukisan utk kanvas hidup kita bknnya senang. Kdg2 walaupun hasilnya berwarna-warni tak semestinya corak tu yg kita mahu. Tak semestinya warna tu yg kita nak. Tp oleh kerana itulah pilihan kita,lg sekali kenala terima. Haiii.. Niela kehidupan kan? Apa yg kita nakkan tak semestinya tu yg kita dpt. Unfair? Kdg2 rasa jgk mcmtu tp mungkin ni jln hidup kita.

Pedih plak mata ni. Cuti tggl sehari je. Aduuu rasa mcm tak cukupla. Kan best kalau cuti lama2. Tp mana bole kan? Keje ttp keje. Tmbh plak skrg ni aku kena fokus pd byk benda. Sampai mkn minum pun lupa. Bole tak pernah sampai 2 hari aku tak sentuh pape. Tak mkn tak minum. Lngsung tak sedar pun psl tu. Yg aku perasan bila aku minum lps 2 hari tu sekali sedut je air yogurt tu abis! Ehhh masa tu barula aku sedar betapa hausnya tekak ni. Huhuhu teruknya! Busy sgt ke keje aku? Bole tahan la tp mungkin ada benda lain yg mengganggu ketenangan hati. Tp takpela. Abaikan jer. Buat sakit hati je ingat blk. =)

Kena mrh sbb tak mkn? Uuuu dah selalu sgt dah. Yg baru2 ni pun kena jgk tp nak buat mcmana. Aku mmg tak sedar. Yg pasti berat aku mesti dah turun! Yes! Yes! Ari tu kwn2 aku dtg ofis. Sorg tu tegur aku nmpk cengkung dan makin kurus. Then dia ckp muka aku nmpk tak bermaya sgt. Oh really? Ada rasa suka tp bila fikir blk ada rasa sayu dlm hati ni. Tak bermaya? Cengkung? Muka nmpk letih? Tuela aku sepanjang mgu ni kot. Tak cukup tido n tak cukup rehat. Sian sgt rasanya dgn bdn sndr tp benda2 tu semua aku tak paksa2 pun. Tau2 je org dah nmpk keadaan aku mcmtu. Ala takpela janji berat bdn aku turun. Best kan?

0 comments: