Nuffnang Ads

Friday, March 13, 2009

Kaum Yang Satu

Ntah knp tiba2 timbul rasa tidak selesa di hati. Knp ye? Ada rasa ragu2 dan curiga muncul dlm perasaan ni. Terlalu byk persoalan yg dtg secara tiba2. Aku benci keadaan mcmni! Curiga dan prasangka yg dtg bole membunuh seribu bahagia! Mengeluhkah aku? Tp apa lg yg mampu aku buat? Membangkitkan perkara mcmni cuma akan mencetuskan perselisihan. Mungkin kerana aku seorang perempuan. Sentiasa berfikir melangkaui had dan batas. Terlalu menitik beratkan tentang satu2 perkara. Tidak spt kaum dia yg kdg2 hanya mengambil mudah. "Errmmm pasti aku akan disokong oleh perempuan2 lain. Aku yakin! Hihihihih."

Wahai kaum yg satu. Tidak pernahkah kau terfikir ttg perasaan kaum kami? Betapa kaum kami ataupun dgn lbh jelas lg seorang perempuan itu perlu dibelai, dimanja dan diberi perhatian. Sesungguhnya itulah naluri dan lumrah seorang perempuan. Sekeras manapun hatinya ttp terselit seribu kelembutan. Yg mungkin tidak kau nmpk. Yg mungkin tidak terzahir. Tp itulah tugasmu wahai kaum yg satu. Mendasari dan memahami kami. Memujuk dan membelai kami. Walau setinggi mana ego kamu kaum yg satu. Kau ttp memerlukan kami. Dan tanpa rasa ego aku juga menyatakan. Seperti mana kami memerlukan kamu.

"Ahhh fhm ke dorg ni? Ermm kalaulah dorg fhm,takkan ada pempuan yg asyik bersedih. Mmg dorg tak penah fhm pempuan!". Bkn niat hati utk mempersoalkan dirimu wahai kaum yg satu. Sekadar berkongsi rasa. Cuma menzahirkan jiwa. Kau jarang memahami. Kerana itulah terlahirnya suara ini. Hati ini ttp hati seorang perempuan. Halus dan mudah terluka. Air mata itulah ubatnya sekiranya kau hanya sekadar memandang kelukaan ini yg kau sndr hiriskan. Lantas, siapakah dirimu dikalangan kami? Siapakah kamu di hati ini?

Aku terlalu mengagungkan kehadiranmu sbg pelindung diri ini. Tp jgnlah kau sia2kan kepercayaan itu. Hati ini ttp milikmu walaupun kdg2 goyang dihembus angin lalu. Dugaan yg dtg hampir merobohkan dinding kekuatan, tembok kesabaran. Tp, sampai bilakah diri ini mampu bertahan? Masihkah aku sekuat dulu? Wahai kaum yg satu, jgn kau tanya diriku. Tp tanyalah hatimu. Hanya dirimu yg tahu.

0 comments: