Nuffnang Ads

Wednesday, February 5, 2014

Terima kasih pakcik Alam Flora!

Semalam kita tak kerja sebab tak larat sampai rumah lambat dari Penang. So kita rasa cuti adalah jalan terbaik untuk diri kita, dia dan anak kita yang comel tu.

Dalam pukul 10 lebih macam tu tetiba ada orang ketuk grill rumah. Kita memang tengah tunggu pos laju sampai so kita ingat pos laju lah kan. Kejutkan dia suh ambik barang tu since kita kan pempuan so kita macam malu-malu lah nak jumpa abang posmen tu. Dia bebel 'dia punya barang kita pulak yang kena ambik!' Alaaa do i care?

Bila kita bukak pintu sikit dan intai kita tengok ada dua orang pakcik pakai baju Alam Flora tengah pusing-pusing depan rumah. Eh pastu mata kita terpandang sesuatu yang dia pegang kat tangan. 

Wallet aku!!!

Pakcik tu cakap dia terjumpa dalam toilet kat area Monumen, Putrajaya. Dia bukak untuk tengok kot ada alamat ke untuk hantar balik. Siap explain duit memang takde dalam tu. Its okay pakcik sebab masa hilang memang takde duit pun. Cuma ada syiling je sebab masa tu belum withdraw duit lagi. Tapi syiling yang bape puluh sen tu pun lesap juga. Haihhhh.

Tak terkira rasanya ucapan terima kasih yang kita cakap kat pakcik tu. Baiknya diorang. Semoga Allah murahkan rezeki diorang berdua.

Kita cepat-cepat cek dan Alhamdulillah sangat sebab semua yang penting masih ada terutamanya IC, lesen, kad takaful Zara dan mykid Zara. Happy sangat tak tahu nak cakap macam mana lagi-lagi dapat balik mykid Zara tu. Since sekarang ni JPN dah stopkan pengeluaran mykid so kita rasa ralat sangat masa hilang tu. Syukur sangat pada Dia yang mendengar dan memakbulkan doa kita. Hari-hari kita check post box tau sebab mengharap kot-kot ada orang pulangkan ke, pos laju ke kan.

Now, kita ada dua IC dua lesen dan yang penting Zara dah ada mykid balik! Kami bukan lagi PATI hahaha. Errr tapi kita dah buat semua baru dah pun last week. So simpan jelah kan.

0 comments: