Nuffnang Ads

Monday, February 10, 2014

I miss you An.

Nor Zaihan Ishak. Sape yang follow blog ni mesti tahu macam mana kita sayangkan arwah sahabat kita ni. Dia pergi 2 hari sebelum hari raya 2011. Masa tu Zara pun masih dalam perut lagi.

Sejak dia pergi sekali pun kita tak pernah mimpikan dia. Sekali pun tak pernah. Allah je yang tahu macam mana kita rindukan dia perlukan dia. Dia pergi membawa segala amanah dan rahsia hidup kita. Rahsia yang tersimpan dan terkubur bersama dia.

Bila kita ada masalah kita selalu mengharap dia muncul dalam tidur kita. Kita nak sangat berborak dengan dia. Nak mengadu dengan dia. Tapi tak pernah pun dia datang. Kadang kita rasa macam ada buat salah dengan dia. Kenapa dia tanak ziarah kita walau dalam mimpi? Sekali je kita nak. Dia ada marah kat kita ke? Kita fikir macam tu.

Tapi malam minggu hari tu. Kita mimpi dia! Kita mimpi kitorang tengah drive tapi lain-lain kereta. Tak sempat nak berborak apa pun kita terjaga. Rindunya dengan dia. Lepas hampir 3 tahun baru kita jumpa dia dalam mimpi. Terima kasih Allah walaupun sekejap cuma.

An, hidup aku dah tak sama lagi. Aku masih belum jumpa sahabat sejati macam kau. Sebab aku tahu kau memang takkan ada pengganti. Takpe, aku akan jadikan Zara teman dan sahabat aku dunia akhirat selain daripada kau. Miss you An.

0 comments: