Nuffnang Ads

Tuesday, February 11, 2014

Gemok itu aku.


Kau datang kerja pagi-pagi dengan hati yang gembira lalalalalala. Walaupun lambat, drive lelaju, parking kelam kabut, punch in lewat tapi kau rasa itu adalah biasa.

TAPI!!!!!!!!! Segala-galanya berubah bila kau dengar sesuatu.

"Eh farz kenapa nampak gemok sangat???"

What??? Did i u said SANGAT????

Seluruh hari kau bertukar suram muram mendung awan kelabu berarak di langit yang gelap. Hati kau rasa terguris dan terhiris. Kau rasa pandangan mata kau gelap nak pengsan. Kau mengharap ini semua hanyalah mimpi semata-mata.

Itu semalam. Dan perkataan gemok tu aku dengar sampai ke petang setiap kali aku jumpa orang yang sama. Kau rasa aku patut guna kaki yang kiri ke kanan? T______T

Pagi tadi aku rasa macam nak pakai penny plain by thepoplook.com. Aku ambik yang kaler merah. Bertudung hitam, merah, biru, kuning, putih semua ada. Tapi bila sarung je aku rasa ketat sikit. Ye sikit. Sikit je. Nanges.

Aku memang dah sedar hakikat tu. Bila aku dapat mengesan seluar jeans pertama tak boleh pakai aku okay lagi. Ala chill la. Tapi bila ada jeans kedua yang bukan setakat tak boleh button tapi tak boleh zip. Okay sedih.

Pelik sebenarnya macam mana berat boleh naik almost 10kgs. Damn this is really unbelievable. Berat normal aku daripada zaman bujang adalah 47 - 49 kg. Aku sangat susah nak dapat 50kg. Berat aku lebih 50kg dan hampir ke 60kg cuma masa mengandungkan Zara sahaja. Other than that? Hell noooooo

But now, aku adalah 56kg. Itu beberapa minggu lepas punya timbang. Hari ni tak tahu. How come?!!!! Bila dia start nak ejek je aku akan cakap "biarlah badan berisi sikit barulah ada figure ada shape..perut je kena work out.." (-___-")

Ku pujuk hati sendiri.

0 comments: