Nuffnang Ads

Wednesday, February 20, 2013

2 tahun.

Hari ini 20 Februari 2013. Dah 2 tahun saya bergelar seorang puan.

Satu nikmat yang saya bersyukur dengan perkahwinan ini bila Dia menganugerahkan Dhia Zara dalam hidup saya. Itu satu anugerah dan amanah yang tak terbanding nilainya. Membekalkan saya satu kekuatan untuk terus tegak berdiri. Memberikan saya satu semangat untuk terus melangkah.

Dalam kehidupan selama ini, saya dah terlalu banyak kali terjatuh dan tersungkur. Kadang-kadang tak perlu berlari. Sambil berdiri pun saya boleh terjatuh. Tapi amanah yang Allah berikan pada saya banyak mengajar saya untuk jangan sesekali berasa lemah.

Bangkitlah semula walaupun terpaksa bertatih daripada mula. Ada orang kata, kalau saya terlalu risaukan itu ini sangat itu maknanya saya tak percayakan Allah. Saya perlu belajar untuk berdiri di atas kaki sendiri. Belajar untuk melakukan semuanya sendiri. Sebenarnya dah lama saya seperti itu. Antara sedar atau tidak je.

Mungkin ada yang saya kesalkan tapi seperti apa pada awalnya, saya tetap bersyukur sebab saya dikurniakan Zara. Sekurang-kurangnya 2 tahun yang berlalu ini bukan semuanya pahit.

Alhamdulillah untuk kehadiran Dhia Zara. (^___^)

0 comments: