Nuffnang Ads

Friday, December 9, 2011

Peluang

Semoga Dia memberikan peluang dan kebahagiaan itu kepada saya. Anugerah yang semakin menghampiri untuk menjengah dunia dan realiti benar-benar bakal memberikan saya kesempurnaan hidup sebagai seorang manusia dan perempuan.

Tuhan, terima kasih kerana pernah memberikan saya peluang untuk berada di dalam kesedihan dan kekecewaan. Satu waktu dulu. Terima kasih kepada insan-insan yang terlibat dalam memporak perandakan hidup saya. Terima kasih kepada kamu, kamu dan kamu yang pernah membuatkan saya menangis. Itu semua memberikan saya 1001 pengajaran dan pengalaman. 

Hidup saya hari ini? Walaupun tak sesempurna mana tapi sekurang-kurangnya saya ada apa yang saya ada hari ini. Dan kamu, kamu dan kamu masih begitu. Masih mendongak ke langit walaupun kaki menjejak tanah. Teruskanlah bermimpi di siang hari. Teruskanlah dengan sikap mengadili. Teruskanlah sikap memperjudi nasib dan perasaan orang lain semata-mata untuk memenuhi kesempurnaan yang dicari.

Belajarlah memberikan peluang sebelum kita mahu diberikan peluang. Peluang baik yang sama tak akan datang untuk kali kedua.

0 comments: