Nuffnang Ads

Thursday, July 9, 2015

Chicken pox and Zara.

I'm panic! Dulu masa aku kena chicken pox masa tu baru darjah 5. Tak sekolah seminggu pastu exam pun tak ambik kena delay. Tapi yang bagusnya walaupun lepas tu kena ambik exam sorang dalam bilik guru I'm still manage to dapat nombor satu. Sakit bukan penghalang.

Tapi bukan nak cerita pasal tu sebenarnya. Tengah memanjakan Zara kat pangku sambil tengok tv tetiba mata aku terpandang something kat tepi muka dia. Ada dua biji macam jerawat satu dah pecah satu lagi masih kembung. Melompat i tarik dia pergi bawah lampu then check her whole body.

Dan aku dapat kesan ada beberapa biji lagi kat tempat lain. Then entah apa motif aku emo terus tarik dia aku peluk then nangis semahu-mahunya. Errr. I dunno why. Aku rasa sedih dan sayu sangat. Tetiba rasa macam lost tak tahu nak buat apa. Call mak pun aku nangis. Rasa cuak, panik, risau semua all in one. Apa kehey la aku nih.

Call her daddy ask him to bring Zara to the clinic. I'm sure that is chicken pox la. Badan pun dah hangat sikit dah ni. Arghhh panik panik panik! Dahla nak raya lagi. I cannot imagine how's the raya will be.

Sedihnya la rasa tengok anak macam tu. Dengan aku yang tengah blur lagi. Seriously macam bengong je rasa pastu sedih gila rasanya. I'm crying out loud then.

0 comments: