Nuffnang Ads

Thursday, October 13, 2011

Abah Tak Bersalah

Alhamdulillah. Dugaan yang menguji saya satu keluarga dah pun berakhir. Tak sampai setahun kami berjuang untuk menegakkan keadilan dalam membuktikan abah tak bersalah dah pun membuahkan hasil yang melegakan. Abah memang tak bersalah.

Fitnah yang dilemparkan oleh remaja berumur 16 tahun itu sudah pun sampai ke penghujungnya. Keadilan telah membuktikan semuanya memang tak pernah berlaku. Walaupun bukan sedikit duit dan masa yang telah dikorbankan untuk ini tapi itu tak menjadi masalah bila segalanya berakhir dengan senyuman.

Kadang-kadang kita tak fikir panjang sebelum nak mengenakan seseorang. Kita tak fikir dunia ni masih ada undang-undang yang boleh dirujuk dan sekiranya kita tak bersalah, insyaAllah keadilan dan kebenaran akan sentiasa berada di sisi kita. Berdoa jelah pada Allah semoga segalanya akan terbukti juga satu hari nanti. Dan semalam, kebenaran sememangnya berpihak pada kami. Hendak dipanjangkan untuk menyaman semula atas aib dan tekanan yang kami tanggung memang boleh tapi itu semua akan memanjangkan lagi masalah dan masa. Disamping kos pun akan bertambah. Tak perlulah nak membuang masa untuk manusia tak bertamadun macam tu. Biar Allah saja yang membalasnya untuk segala fitnah yang dilemparkan. Biar saja mereka menganiaya kerana orang yang dianiaya sentiasa dilindungi olehNya.

Doa selamat untuk abah dan untuk saya sekali akan diadakan nanti. Hanya lafaz syukur dan Alhamdulillah yang mampu diucap.

0 comments: