Nuffnang Ads

Friday, June 7, 2013

Dua beranak demam.

Lap habuk jap. Hellooooooooooooooooooooooooooooo


Dua tiga minggu ni agak sibuk dengan kerja yang tak berapa nak ada. Bukan sibuk apa. Sibuk kemas barang sebab kitorang kena pindah tingkat lain. Dalam masa bape hari je kena kemas semua barang kelam kabut. Marah sangat marah. Tapi saya yang menurut perintah.

Tetiba hari tu Zara demam. Badan panas tetiba tanpa diketahui apa puncanya. Tapi kalau tengok dalam keadaan sekarang ni cuaca kat Putrajaya tengah panas sangat. Tapi lately ni dah start hujan hari-hari. Pagi Isnin tu aku standby je walaupun aku dah tahu memang confirm aku tak kerja. Aku tak gamak nak hantar Zara kat rumah pengasuh. Satu aku sangat risau dengan keadaan dia yang demam tetiba. Kedua pengasuh takde pergi umrah dan yang ada cuma anak dia je. Aku risau sebab dia bukan nak fokus kat Zara sorang je. Ada 5 budak kecik lain. Takpe, demi Zara mummy okay je. Bawak pergi klinik memang suhu panas sikit. Aku bagi makan ubat makan dan bila malam aku bagi dia ubat montot. Kadang-kadang aku basahkan kepala dia dan kerapkan mandi supaya suhu dia turun.

Cuti bersambung ke hari Selasa. Suhu badan Zara masih turun naik. Bila siang dia okay je cergas main macam tak sakit tapi bila malam dah pukul 3-4 pagi memang panas sangat. Gigihlah aku berjaga malam demi anak yang tersayang.

Cuti bersambung lagi ke hari Rabu bila badan aku pulak yang rasa seram sejuk. Ah aku dah agak! Bila Zara start tak sihat aku mesti akan berjangkit lepas tu. Pastu cukup dengan sakit perut dan sengal-sengal badan. Malam sebelum tu pulak aku muntah teruk sampai lembik dok depan pintu toilet. Nasib baik Zara dah tidur masa tu.

Dengan rasminya aku terus wasap bos cakap aku terus cuti seminggu. Sakit tekak cukup dengan batuk ngan selesema. Dugaan betul rasanya tapi gagahkan diri jugak. Tapi lepas tu Zara pulak sambung batuk ngan selesama! Arghhhhhh apekah bilakah semua ini akan berakhir?

0 comments: