Nuffnang Ads

Monday, July 16, 2018

Pengalaman.

2016 adalah tahun yang banyak mengubah hidup mommy. Selepas terlalu banyak ujian dan dugaan yang singgah lalu. Mengajar mommy untuk lebih mengenal betapa wujudnya pelbagai manusia.

Sepanjang tempoh hidup bersendiri Dia memberikan banyak peluang untuk mommy berhadapan dengan bermacam karenah, sikap dan perangai sesetengah manusia yang ada dalam dunia ni. Tak payah jauh-jauhlah. Kita cerita dalam Malaysia je haha

Yang jujur terlalu sedikit boleh dikira dengan jari. Yang menipu terlalu ramai sampai tak terkira dengan jari. Yang berpura-pura pun sama. Apa lagi yang benar-benar ikhlas. Susah.

Cuma satu jelah. Walau apapun alasan yang manusia-manusia tu ada janganlah sampai memburukkan pasangan sendiri. Janganlah kerana nak nampak mulia kita tergamak nak kutuk orang yang kita sendiri pilih untuk hidup bersama. Sebab apa? Nak minta simpati la kot. Ke nak bagi pandangan yang "oh aku sebenarnya insan yang teraniaya sebab tu aku buat macam ni." 

Confirm bersepah la spesis yang macam tu. Cuma tahu dengan tak je. Serius kesian gila dengan partner tu. Luar dalam segala rahsia dan aib dijaja sebab nak nampak baik dan nak simpati. And i was like..... Seriously? Dan partner tu pun percaya jelah kat partner dia. Oh lagi kesian. Hidup-hidup kau kena tipu selama ni.

Then, itulah pengalaman. Nak kata mulut manusia ni kita dah tak tahu dan pasti apa yang betul apa yang dusta. Entah.

0 comments: