Nuffnang Ads

Thursday, July 23, 2009

Saya Yang Demam

Assalamualaikum..

Lama rasanya tak menulis. Tak menaip mksdnya. Nak kata takde masa tak pulak. Ada je masa nak melepak2 nak berjalan2. Nak kata takde idea pun tak jgk. Sbb tiap kali aku drive keta mesti byk giler idea yg dtg dlm fikiran ni utk dikongsi dlm blog. Tp bila dah ngadap laptop ni aku mesti lupa apa yg aku nak post. Mungkin disbbkan oleh tahap kesihatan yg tak bape nak ok smgu ni. Hari tu aku pegi Maju Junction. Pegi tgn kosong tp blk bwk plastic bag. Ni yg aku tak suka ni. Org pempuan ni kalau pegi shopping complex tak bole ke kalau pegi tgn kosong blk pun tgn kosong? Apa mslhnya kaum pempuan ni? Cewahhh mengata diri sndr plak. Heheheh.

Cuaca kat KL lately ni teruk sikit. Dgn jerebu, asap keta + motor lg. Blk2 ofis tghari tu aku terus sakit tekak. Esoknya terus rasa tak sdp bdn. Tp dlm tak sdp bdn tu aku masih larat lg pegi Ole-Ole kat Seksyen 18 utk bermain bowling. Pegi senyap2 tp blum sempat sampai lg dah kantoi. Skali dia 3G la pulak. Kalau tak angkat kang lgla dia syak yg bkn2. Maka dgn muka tak bersalahnya aku pun angkat jela. Tgk2 tgh driving plak. Kena bebel jap sbb kuar tak bgtau. Ampun yanggggg.. Pasni tak buat lg! Promise!

Kebiasaannya bila aku demam takdela teruk sgt. Sbb aku ni sng dpt sakit jd bila sakit tu takdela teruk sgt. Tp kali ni lama gile aku demam sampai smgu. Takut la plak sbb selalunya demam takdela lama gini. Ari sabtu tu plan nak pegi lawat nenek sbb dpt tau dia tak sihat. Dah siap2 tggl nak pakai tudung tiba2 bdn rasa makin lemah plak. Baring je kat sofa sampai terlelap. Terpaksa la call bgtau tak jd nak dtg sbb demam makin melarat. Esoknya aku terus pegi klinik swasta kat Kota Kemuning. Tp bengang gile sbb dia tak cek pape pun. Blood pressure aku pun tak cek. Dahla mahal sampai RM50! Esoknye aku pegi klinik kerajaan kat Pendamaran plak. Aku mntk utk cek darah sbb rasa mcm tak best plak demam sampai smgu ni. Tggu punye tggu bila keputusan darah kuar doktor ckp darah aku ada kuman. Erkk?? Mcmane bole ada kuman plak ni? Aku tanyala takde pape ke darah ade kuman ni? Doktor kata InsyaAllah takde pape. Dia suh aku abiskan antibiotik yg dia bg. Jd dgn rasa rendah dirinya aku pun ikut jela nasihat doktor tu. Dptla MC satu hari. Huh kedekut gile doktor ni! Esoknye aku rasa mcm tak best je nak pegi keje. Mula2 nak cuti tp rasa mcm bosan plak duk umah. Aku pun decide utk amik half day. Time lunch baru aku masuk keje. Selambe gile buat mcm ofis sndr. Hihihihi.

Skrg ni demam mcm dah ok sikit. Selesema dah ilang cuma batuk je yg tak ok2 lg. Haihhh bosannye! Tp takpela. Mkn jela ubat yg ada tu. Hmm org kata sakit ni penghapus dosa2 kecil. Alhamdulillah.

2 comments:

c-idah said...

laaaa...
demam la pulok!!

terlebih makang kot!!
kekekeke...

cian dia demam eh..
makan obat ikut masa ok,
rehat bebanyak..
dh sakit tu xyah la g keje..
dok kt umh
ambik cuti..

MsGaijin said...

heheheh..mane ade kak..
cuti?? cuti apenye..
sy baru je blk dr langkawi ni..
outstation kat sana smgu..
bila suping demam pun baikkkk..
heheheheheh..