Nuffnang Ads

Wednesday, November 16, 2011

Saya Suka Tengok Masterchef


Siapa yang tak tengok Masterchef Malaysia? Saya tengok. Hari-hari tengok. Mula-mula dulu bila saya nak tukar channel je mesti dia tak bagi tapi bila dah sekali tengok dia pun terus join tiap-tiap malam.

Sebelum realiti tv ni ada kat Malaysia lagi saya memang rajin dan suka tengok yang Junior Masterchef Australia. Pelik sungguh bila tengok macam mana budak-budak kecik tu boleh masak makanan yang macam-macam jenis tu. Lepas tu macam susah je bila kita tengok menu dia. Lagi pelik bila semuanya juri cakap sedap. Takkan takde yang tak sedap kot kan? Atau paling-paling pun ala-ala tak berapa nak sedap lah.

Bila realiti tv tu sampai kat Malaysia saya lagilah teruja nak tengok. Siap LIKE facebook Masterchef Malaysia lagi. Setiap kali tengah tengok rancangan tu pukul 9.00 malam saya akan bukak wall facebook Masterchef Malaysia sebab nak tengok apa komen-komen yang orang Malaysia ni bagi. Memang macam-macam. Yang negatif dan yang positif sama banyak. Biasalah kalau bab mengkritik ni. Tak perlukan sijil, diploma atau ijazah untuk menghentam mengeji mahupun menyokong memuji.

Realitinya, kadang-kadang kalau nak tengok macam tak tercapai dek kemampuan kita kalau nak dibandingkan dengan negara luar punya kualiti. Negara kita kena tengking sikit mulalah orang komen garang sangatlah, tak patutlah, itulah inilah. Habis tu macam mana? Cuba tengok Hell Kitchen. Kalau orang kita yang masuk saya takut episod pertama dah nangis nak balik Malaysia.

0 comments: