Nuffnang Ads

Wednesday, November 2, 2011

Macarons..Finally!

Yang ni kena cerita. Sejak beberapa bulan yang lepas saya terpandangkan satu gambar dalam laman web favourite saya tu. Gambar makanan bulat-bulat ada inti lepas tu dia warna warni macam pelangi. Mesti tau apa kan? Its macarons!

Nak kata saya teringin sangat tu taklah tapi macam nak tahu sangat macam mana rasanya. Orang cakap sangat manis dan ada macam-macam perasa mengikut kepada inti dia. Tapi saya lebih teruja nak rasa sebab shape dia macam burger. Saya suka makan burger. Itu je point nya. Heeee~

Dah berapa lama saya simpan je keinginan tu. Mintak tolong dia belikan kalau saya tak ikut sekali memang kempunan lah. Sibuk je memanjang. Lama-lama keinginan tu hilang sedikit demi sedikit. Tapi tu kalau saya tak tengok gambar macarons tu lah.

Tapi hari ni kawan ofis saya pergi post pulak gambar tu kat wall facebook dia. Saya orang pertama yang komen 'nak satuuuu..' kat gambar tu. Hasilnya? Memang tak sangka dan tak mengharap pun. Mungkin kerana kasihankan saya dan baby, tiba-tiba dia datang bahagian saya bawak satu bungkusan tisu kecik dan dalamnya ada macarons warna hijau muda. Hahaha dengan penuh rasa tamak dan haloba saya terus gigit macarons tu dengan rakus. Sumpah manis gila tapi sedap. Dia tak boleh makan terus. Kena makan sikit-sikit sebab kalau tak rasa mual je.

Hahaha akhirnya dapat jugak rasa. Yahoo.com.


Kredit to Azza Aziz. Macarons kaler hijau tu lah yang dah selamat masuk dalam perut saya.

0 comments: