Nuffnang Ads

Wednesday, November 16, 2011

Kena Karen.


Pada satu malam yang sunyi dan sepi. Di waktu jiran sekeliling sudah lena tidur dibuai mimpi. Saya dan dia masih belum tidur lagi. Bingung, buntu, tertekan, sedih, marah. Tapi kelakar. Macam-macam ada. 

Saya check handphone saya. Oh kelihatannya bateri sudah mahu habis. Saya harus mengecas handphone saya itu. Kerana di ofis saya tak punya charger. Dan di dalam kegelapan suasana sekeliling itu saya bangun dan meraba-raba mencari charger handphone cap unta saya itu. Charger itu berjenis 2 pin. Jadi saya harus mencucuk lubang plug yang atas dahulu. Tapi saya rakus. Saya gunakan pin charger itu sendiri dengan niat lebih mudah dan cepat. Tiba-tiba........

Bzzzzzzzztttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt...!!!!

dan disusuli dengan......

Adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..!!!!

Saya kena karen. Dia terus melompat cari saya. Bila suis lampu dihidupkan, saya hanya dapat melihat hujung jari hantu saya ada satu titik putih. Macam kulit keras. Tangan kanan saya rasa bisa, pedih dan kebas. Ohhh seronoknya rasa kena karen. Saya kena marah lepas itu. Saya cepat-cepat usap perut untuk memeriksa baby di dalam perut. Dushhh! Dia menendang. Alhamdulillah baby saya okay. Nasib baik saya dan baby tak apa-apa.

Lepas itu? Saya kena marah lagi. Sekian, terima kasih. Kini, saya sudah serik nak pegang plug.

0 comments: