Nuffnang Ads

Sunday, March 22, 2015

Kelakar seram.

Selamat pagi Ahad. Zara masih tidur kat sebelah. Malam tadi mengigau menangis turun katil cari aku padahal aku ada je kat sebelah. Haihhhh dalam tidur pun emo eh Zara.

Hidup ni satu perjalanan. Kita takkan sentiasa jumpa jalan yang lurus dan lancar je. Ada yang berselekoh, jalan rosak, berlubang-lubang, jalan jem, tetiba ada accident, signboard jatuh lori langgar. Eh tu macam kat Putrajaya je.

Dalam perjalanan tu pun tak semestinya kita sentiasa bertemankan matahari. Ada mendung, hujan, ribut petir dan kadang-kadang ada pelangi. Angin lintang pun ada gak.

Apa yang kau cari sebenarnya dalam hidup? Bila kau rasa kau dah punya segala-galanya. Bila kau yakin segala apa yang kau ada itu adalah milik kekal kau selama-lamanya. Kita akan rasa ambil mudah dan sambil lewa dengan semua benda. Bila tiba-tiba ada yang Dia nak tarik balik, baru kau kelam kabut dan menggelabah. Menggelupur ketakutan panik tak tentu arah.

Masa tu barulah nak rasa kehilangan. Barulah tak tentu hala buat macam-macam. Yang busuk bertukar wangi. Yang benci bertukar cinta. Yang pendek menjadi tinggi. Yang besar berubah kecil. Yang gemok menjadi kurus. Yang kasar pun boleh jadi lembut. Semuanya terus berubah sekelip mata. Sebelum ni takde pun? 

Maki sesuka hati, panggil aku sesuka panggilan. Bila aku dah tak nak barulah kau nak rasa cinta yang sebenar nak rasa kehilangan nak rasa menyesal nak rasa menggelabah nak meroyan. Dandan tuela nak tunjuk kat semua orang aku ni kau punya cinta sejati, tayang kat orang kononnya aku ni yang paling kau cinta, up status buh gambar konon kita ni tengah bahagia. Tu contohnya. Punyalah kau berusaha keras kan? Gigih betul. Simple je. Kalau betul kita ni tengah bahagia sangat kononnya kau letaklah gambar sekarang yang paling latest kalau ada. Haaaa ada? Tak boleh kan? Sebab apa? Sebab memang takde! Tolonglah, jangan buat kelakar boleh tak?

Aku penat dengan game orang macam ni. Orang dah tak nak tu dahla. Jangan jadi manusia desperate yang menagih perhatian dan simpati orang dengan cara macam tu. Ingat kita heran ke? Apa yang kau nak sebenarnya? Apa yang kau nak buktikan? Buatlah apa cara sekalipun, dengan orang lain bolehlah nak sorok tapi hakikatnya kita tahu apa cerita sebenarnya.

Ini namanya kelakar seram.

0 comments: