Nuffnang Ads

Wednesday, September 14, 2011

Tetamu Rumah & Masak-Masak

Semalam rumah kita dikunjungi tetamu untuk beraya. Zam, Jehan dan baby dia, Alya Umairah. Wahhh ada jugak yang sudi nak datang rumah pondok saya. Selepas raya hari tu cuma family saya je yang datang rumah tu pun dapat makan kuih je. Tak sempat pun nak masak sebab masa tu ramai-ramai jalan beraya dari arah Keramat.

Dah on the way balik kerja tu saya suruh dia call Zam tanya jadi tak nak datang rumah. Dia siap tanya nak makan apa pulak dah. Adoiii siapa lagi yang panik kalau bukan saya kan? Serta merta otak berpusing fikir nak masak apa. Saya terus bawak kereta pergi Fresh Mart kat area rumah tu cari apa yang takde. Teruja masuk kedai tu sebab nampak banyak sangat ikan dan makanan laut yang lain. Tawaf kedai tu macam nak buat haji je gayanya. Saya bulat mata nampak udang, dia bulat perut nampak sotong. Semua jenis sotong dia nak.

Sampai rumah saya dah tak sempat nak duduk ke nak rehat ke apa. Terus keluarkan bahan-bahan mentah. Baru siap satu lauk diorang boleh dah sampai rumah pulak. Alamak kelam kabutlah saya. Akhirnya siap jugak masakan saya untuk tetamu dan anak kitorang tu. Saya cuma masak Paprik Campur, Kembung Masam Manis dan Sawi Masak Tumis. Macam nak tergolek rasanya dok tung tang tung tang sorang-sorang kat dapur. Tapi berbaloi bila diorang cakap sedap dan makan tambah nasi. Ikhlas ke tak agaknya diorang puji tu eh? Tambah lagi nak bagi saya senang hati sebelum tidur tu dia sempat cakap 'mummy masak paprik sedap..' Hinsh hinsh hinsh~

Dah siap makan, siap hisap rokok diorang pun balik. Terima kasih Zam & Jehan sebab sudi datang rumah kitorang. Sorry kalau ada yang terkurang, termasin dan tertawar.

0 comments: