Nuffnang Ads

Wednesday, September 28, 2011

Tak Mungkin

Jiwa saya seakan meronta-ronta nak buat entry pasal satu telefilem ni. Daripada minggu lepas lagi. Heee saya memang suka komen-komen cerita ni. Jap lagi keluarlah ayat tak puas hati ke apa. Eh itu pun berdasarkan pengalaman, pemerhatian dan pemantauan okay.

Demi Tuhan, Ku Izinkan. Itu telefilem yang saya tengok kat Astro. Dah dua kali saya tengok cerita tu. Mengisahkan seorang perempuan yang berkorban jiwa dan perasaan membenarkan si suami berkahwin lain selepas dilamar oleh madunya sendiri demi untuk mencari pelindung yang boleh membimbingnya ke jalan Allah selepas memeluk agama Islam. Kau rasa kau kuat tak nak jadi macam tu?

Demi Tuhan juga, saya tak mampu. Saya tidak sekuat itu. Saya tidak setabah itu untuk merelakan sebuah perkongsian. Saya bukan gangster yang sudi berkongsi kasih macam Bini-Biniku Gangster. Ehhh?

Jangan kata berkahwin, barang berkawan rapat pun tidak saya relakan. Apa lagi bercinta sampai bersms bermadu kasih berdrama swasta berasmaradana. Demi Tuhan, Aku Tak Izinkan. Saya tidak sesempurna itu untuk menjadi wanita yang tabah hatinya untuk isu ini. Saya tak pernah rela dan tak akan rela. Tak mungkin. Tak perlu berikan saya hujah dan dalil tentang hidup bermadu. Tak perlu nyatakan segala hukum dan fatwa hanya untuk menyedarkan dan membuatkan saya faham. Terima kasih saja.

Lelaki, kenapa susah sangat nak faham? Andainya aku punya khilaf dalam kesempitan waktu ketika bersamamu, tegur dan bimbinglah aku. Jangan kau menjadikan itu alasan untuk kau berpaling dari diri ini hanya untuk menurut nafsumu dan menghiburkan hati yang tak pernah puas. Apa lagi yang masih belum cukup di matamu? Apa lagi yang masih kurang di hatimu? Apa salah dan dosa aku sebagai isteri untuk menjadi mangsa kepada sikap dan keegoanmu?

0 comments: