Nuffnang Ads

Thursday, September 22, 2011

Saya Tak Happy Pun..


Saya tak gembira. Saya tak happy. Saya tak ceria. Hari ini itu yang saya rasa. Sejak malam tadi. Hati kecil saya menjadi terlalu kecil. Semakin lama semakin kecil. Tak payahlah cari hati saya sebab memang tak nampak sebab dah jadi kecil sangat.

Bila hati saya dah kecil nanti mata saya pun jadi semakin kecil. Terlalu kecil untuk menampung empangan air terjun yang mudah sangat pecah. Yang bila-bila masa je boleh menumbangkan pokok-pokok dan menghanyutkan tumbuh-tumbuhan yang ada kat tepi air terjun tu. Rasa macam nak langgar semua benda biar jadi padang jarak padang tekukur. Lepas tu jadi negeri Pasir 2 Butir.

Dinginnya cuaca di Kuala Lumpur waktu ini. Dingin lagi aircond di pejabat saya. Tapi masih tak mampu nak melawan kedinginan hati yang saya rasakan sejak semalam lagi. Akhirnya berlarutan sehingga kini. Saya cuba untuk melawan kebekuan hati dengan mencari idea untuk dijadikan entry. Konon-konon menyibukkan diri. Telefon pun saya pandang sepi kerana begitu benci rasanya waktu ini. Biarlah mereka terasa sendiri apa yang saya mahukan. Wajar atau tidak saya mahukan perhatian. Berbaloi atau tidak saya dilontarkan soalan-soalan yang akhirnya membuatkan saya cuma berdiam. Hilang sudah perasaan teruja. Kerana kadang-kadang saya rasakan seperti hanya bertepuk sebelah tangan.

Benar kata gambar ini. Kegembiraan seperti minyak wangi yang tidak boleh kita sebarkan kecuali kita sendiri yang memakainya dulu. Justeru itu tiada kegembiraan yang dapat saya kongsikan bilamana hati saya sendiri berada di dalam kesedihan.

Saya takde mood lah..~

0 comments: