Nuffnang Ads

Monday, September 12, 2011

Baby Mummy

Membaca muka hadapan suratkhabar Harian Metro hari ini memang melahirkan rasa simpati dalam hati saya. Kisah seorang bayi yang mengalami kecacatan iaitu otaknya berada di luar tempurung kepala. Bayi yang ditunggu-tunggu kehadirannya kerana lahir selepas 6 tahun usia perkahwinan ibu dan bapanya. Hanya simpati dan doa yang mampu saya iringkan untuk ketabahan dan kesabaran pasangan tersebut.

Dalam hati saya berdoa semoga Allah tidak menguji saya dengan dugaan sebegitu. Saban hari saya berdoa dan berbisik dengan baby. Semoga Allah memberikan kesihatan kepada kandungan dan baby saya. Semoga Allah permudahkan segala urusan sepanjang kehamilan dan juga proses kelahirannya nanti. Semoga Allah memberikan saya baby yang comel, sihat dan sempurna.

Kata kawan saya selalulah berborak dengan baby. Dalam usia kandungan sebegini dia sudah mendengar dan mengenali suara saya. Bisikkanlah padanya yang dia akan menjadi anak yang baik, bijak, soleh dan solehah. InsyaAllah dia akan mendengar dan menjadi seperti yang kita harapkan. Itu juga yang saya pesan pada dia. Kalau nak ajak baby borak, boraklah benda yang baik-baik supaya baby dengar dan jadi anak yang baik.

Baby, i really can't wait to hold you in my arms. -Mummy & Daddy-

0 comments: