Nuffnang Ads

Monday, September 12, 2011

Baby Mummy Lagi

Sekali lagi saya nak bercerita tentang baby saya. Saya tak peduli kalau orang bosan atau meluat atau menyampah. Hanya yang diberikan peluang merasa anugerah ini saja yang faham dan tahu apa perasaan saya waktu ini. Teruja dalam rasa bersyukur yang amat sangat.

Pada awalnya saya tak tahu nak membezakan sama ada baby saya sudah bergerak atau belum. Pertama kali dan tiada pengalaman memang membuatkan saya seperti ala-ala blur bila rasa macam ada angin dalam perut. Tapi kata kawan saya itu sebenarnya adalah permulaan pergerakan baby. Itu saya rasakan sewaktu usia kandungan mencecah 17-18 minggu. Saya masih kurang pasti dengan pergerakan yang saya rasa di dalam perut.

Tapi bila usia kandungan saya sudah mencecah 19 minggu saya sudah dapat membezakan antara pergerakan atau tendangan si kecik ni. Lebih-lebih lagi bila sudah genap 20 minggu = 5 bulan. Kadang-kadang perut saya krem dan tegang. Mungkin dia tengah bergerak-gerak atau mengeraskan badan. Dia tengah shuffle agaknya. Tapi rasa tendangan tu memang sangat kuat bila letak tangan kat perut pun saya boleh rasa tangan saya tu terangkat. Amboi bukan main lagi dia main futsal dalam perut. Haaa~ Dan kekerapan saya bermain-main dengan perut memang sangat memberikan respon yang sangat aktif daripada dia. Saya gosok-gosok perut dia tendang. Saya gosok-gosok perut dia tendang. Saya gelak sorang-sorang je main dengan baby sebab orang kat sebelah best je tidur. Heee~

Ya Allah, semoga perasaan dan kebahagiaan ini akan terus bersama saya hingga ke hujung nafas.

0 comments: