Nuffnang Ads

Tuesday, August 4, 2015

Siapa orang di sekeliling kita?

Dalam hidup ni, bukan susah kita nak kenal siapa orang di sekeliling kita. Bila kita susah, sedih dan sakit. Siapa yang akan membantu? Siapa yang akan datang menghulur tangan? Siapa yang akan hadir menyandarkan bahu?

Bila orang tu buat bodoh je, kau pun sendiri tahu. Boleh fikir siapa kau kat mata dia. Boleh nampak dekat mana letaknya diri kau dalam hati dia. Boleh agak penting atau tidak kau tu dalam hidup dia.

Tapi baru-baru ni memang aku sangat nampak. Siapa yang menganggap betapa tingginya harga diri aku. Betapa berharga dan bermaknanya aku. Orang yang menganggap aku penting dan sentiasa takut untuk kehilangan aku. Siapa kawan dan siapa lawan.

Katanya, perhatian dan bantuan tak perlu dicanang. Sembang hebat kalau macam tu. Tapi lebih baik kalau tiba-tiba terus datang tunjuk muka bawak makanan contohnya. Oh really? Berapa banyak aku boleh dapat kalau aku cakap yes. Kau takkan pernah tahu. Jadi kita kena ingat perhatian itu bukan semestinya dengan perbuatan semata-mata. Tapi dengan call atau msg tanya khabar pun kita dah happy dah kan.

Dia bagi aku kawan-kawan yang baik. Yang rajin call dan msg tanya kau dah makan ke? Kau dah makan ubat? Kau dah pergi klinik? Kau dah mandi? Eh sampai aku naik rimas. Tapi itulah yang buat aku kenal siapa orang di sekeliling aku. Macam aku cakap tadi la. Siapa sebenarnya orang di sekeliling kita?

Terima kasih kawan-kawan. Sampai sekarang pun masih tak berhenti tanya. Duhhh~ 

0 comments: