Nuffnang Ads

Sunday, August 9, 2015

Rela dan redha.

Bila orang tahu keadaan dan status kami, orang mesti akan fikir Zara kurang kasih sayang. Ehhh tolong sikit tau.

Zara bertuah sebab ramai yang sayangkan dia. Ramai yang ambil berat pasal dia. Selalu tanya khabar dan nak tahu perkembangan dia. Even dalam Facebook sendiri ramai yang mengaku suka jadi silent reader / stalker bila aku update apa-apa pasal Zara.

Walaupun aku dengan dia dah separate tapi itu tak bermakna Zara tak cukup kasih sayang daripada kami. Tak semestinya tak duduk sekali tu kita tak boleh nak tumpu perhatian dan bagi kasih sayang kat anak. Duhhh so cliche.

Aku tahu bila dia dengan daddy dia, memang dia akan di manjakan. Aku tak kisah sebab she is the one and only for both of us. Masing-masing ada hak dan cara sendiri untuk ekspresikan kasih sayang. The main point is aku tak boleh pentingkan diri sendiri. Jangan pisahkan dorang berdua. Bagi jelah kalau dia nak jumpa atau jaga sekejap. Tak bolehlah nak fikir tekak sendiri nak tunjuk ego macam bagus. Buat apa nak babitkan Zara kan kalau dah memang weols dah tak boleh nak go on so let go jelah. Tak kuasa nak stay nak terhegeh-hegeh lagi buat apa. And we are much happier now. Seriously. Masing-masing dah ada hidup sendiri.

So kat mana yang nak kata anak tak boleh nak dapat kasih sayang secukupnya? Both family pun sayangkan Zara. And I'm so thankful on that part. Kita yang kena main peranan. Jangan selfish dan jangan jadikan anak mangsa pada keegoan dan kebodohan kita contoh nak balas dendam kononnya. Jangan libatkan anak kalau kita ada masalah. Tipu kalau takde gaduh tapi itu masalah kita. Bila masuk bab Zara terus jadi macam takde pape yang jadi. Walaupun terpaksa haha.

Zara tu jambatan yang mengikat. Dan mommy rela dan redha demi Zara. Senyum, dan hiduplah.

0 comments: