Nuffnang Ads

Tuesday, April 21, 2015

Sahabat.

Assalamualaikum An. Tiga hari lepas hari lahir kau kan? Tak pernah sekali pun aku lupa dan takde sehari pun aku tak ingat kau.

Aku tak pernah bosan bercerita tentang kau. Tentang sahabat sejati yang aku ada. Satu-satunya. Tapi yang Allah lebih sayang kan dia. Yang telah dijemput Dia lebih dahulu. 

Hampir 4 tahun kau tinggalkan aku An. Selama itu jugaklah aku rasa kosong dan menyimpan segala rahsia, amarah dan dendam sendirian. Terluah tapi tak sama. Bercerita juga kadang-kadang tapi tak serupa.

Kadang-kadang bila iman menipis aku bertanya kenapa Dia ambil kau cepat sangat? Kenapa mesti kau yang tinggalkan aku malam tu? Sampai sekarang An, aku masih boleh dengar suara dan ketawa kau di telinga aku. Aku masih boleh dengar bebelan dan kutukan kau. Garang aku, garang lagi kau. Berani aku, berani lagi kau. Lazer aku, lazer lagi kau.

Setiap kali aku ke utara, aku takkan lupa kilometer kejadian tu. Setiap kali aku ke Penang, aku tahu kau sentiasa ada dengan aku. Kenangan kita masa kat UiTM Arau tak banyak tapi rapatnya kita bila masing-masing dah bekerja tu lebih aku terasa. Aku rindu sangat dengan kau. Terlalu banyak cerita yang aku nak kongsikan dengan kau macam dulu. Terlalu banyak An.

An, terima kasih sebab menjadi sahabat aku dunia akhirat. Yang sentiasa bersama dalam susah dan senang. Yang selalu ada dalam senyum dan ketawa. Segalanya kita berdua. Semuanya tentang kita.

Kau pergi membawa 1001 rahsia aku. Maafkan aku An.

0 comments: