Nuffnang Ads

Tuesday, July 22, 2014

Hidup baru ini sangat hidup.

Dalam hidup ini andai kita tak mampu berbagi sesuatu. Mungkin kita boleh berbagi rasa. Rasa yang pelbagai cara. Rasa yang bermacam nada.

Sesuatu itu kerana mungkin kita tidak mampu. Hidup juga bukan kerana sesuatu. Bila kau tak mampu kau hanya seperti pakguard Sime Darby yang datang dari Nepal. Tapi bila kau mampu kau umpama Van Diesel yang emsem walaupun botak. Aummm~

Berkongsi aku bukan pada semua. Tapi rasa ini. Di sini. Ku kira hanya berkongsi apa adanya. Yang membaca aku tahu siapa. Kerana aku cuma biasa-biasa. Tak punya lebih hanya apa adanya. Berbagi rasa agar kau lebih mengenali. Siapa aku dulu dan kini.

Orang mungkin tertanya kenapa dan mengapa. Bukan sekali tapi dua kali. Mencari salah itu memang mudah kerana manusia sering lupa bahu sendiri senget sebelah. Dalam sedih yang sesaat cuma, aku sebenarnya mensyukuri setiap apa yang berlaku. Kerana nikmat kebebasan yang disertakan kebahagiaan itu sesuatu yang sudah lama tidak aku miliki. Terlalu lama. Atau mungkin aku sudah lupa apa makna bahagia apa erti gembira.

Sehingga hari ini. Hidup baru ini benar-benar memberikan kehidupan.

0 comments: