Nuffnang Ads

Wednesday, April 23, 2014

Abah saya.

Minggu lepas subuh Jumaat 18 April 2014. Aku dapat wasap daripada group adik beradik bagitahu abah mungkin kena tahan kat wad 3 hari. Abah aku selalu sakit perut dan diorang syak abah ada sakit jantung. Yelah abah pun umur dah 70 lebih. Bila dah tua ni penyakit-penyakit ni kita tak jemput pun dia tak malu nak datang singgah rumah orang.

Disebabkan aku dah kat tempat baru aku macam teragak-agak nak minta cuti. Takpelah aku pergi je dulu then baru bagitahu bos. Kebetulan meeting batal jadi aku dapat lah balik awal sikit. Aku sempatlah basuh baju dulu sebelum balik kampung.

Alhamdulillah abah okay je. 3 hari kena tahan untuk cucuk ubat apa entah. 2 malam emak lah yang jaga abah. Kami bagi peluang dorang check in berdua kat hospital eheheh. 

Eh terasa penat sikitla balik kampung kali ni. Mungkin sebab mak ada kat hospital je jadi kerja masak semua kat jari jemari aku yang halus ni. Memasak kat kampung adalah sesuatu yang sangat misteri bagi aku pada pandangan semua keluarga aku. Malang sungguh rasanya~

Tapi Alhamdulillah sampai hari ni suami dan anak aku sihat takde sakit apa-apa hasil daripada air tangan aku okay. Eh aku terror masak paprik, asam pedas ngan laksa tau! Bila kau tak berapa makan sesuatu itu tapi tetiba kau kahwin dengan orang yang suka makan sesuatu itu, maka wajiblah kau tahu masak sesuatu itu! Kahhhh kasihan aku. Sebab baru nak belajar. - Ini keluar topik sebab nak defend diri.

Petang Ahad abah keluar wad. Kami tak sempat pun nak tunggu sampai abah keluar sebab kami gerak balik Putrajaya awal sikit sebelum tu. Asalkan abah okay sudahlah. Tapi dapat gaklah bebel sebaris dua daripada aku ni. Abah macam biasa lah. Diam dan sengih. Abah abah, apa yang susah sangat nak jaga makan ntah.

0 comments: