Nuffnang Ads

Monday, January 27, 2014

Di manakah kau purse?

Selamat tahun baru. Kesiannya kat kau ni farz dah nak masuk Februari baru nak wish.

Aku sedih. Dah 3 hari aku sedih. Sedih yang amat sangat. Sedih yang tak mampu diucapkan atau diekspresikan dengan kata-kata mahupun tingkah laku. Malam sabtu 24 Januari lepas aku cuma mampu menangis dan mengamuk sikit lah tapi. Bila aku dapat tahu purse aku hilang. Cicir entah kat mana.

Aku malas nak cerita kenapa, mengapa dan bagaimana or what-so-ever. Nanti aku makin sakit hati. Aku akan makin kecewa dan kembali bersedih. Walaupun muka aku hari ni macam muka perempuan mengandung teringin makan pelanduk goreng kicap buh kacang panjang tapi malangnya pelanduk dah pupus kat zoo negara pun dah takde. T___T

Kad pengenalan aku. Mykid Zara. Semua kad bank. Kad pesara abah. Gambar kenangan zaman percintaan masa naik Star Cruise pi Phuket. Duit syiling. Pencungkil gigi. Duit bentuk love kenangan dengan ex bf. Semuanya hilang. Sedih, pedih, sakit hati aku ni bila kenang semua tu. Nak nanges sangat.

Hari ni aku habiskan masa dengan muka sedih. Sepagi je aku call JPN, JPJ, JPA, Maybank, Bank Rakyat untuk pertanyaan dan maklumat bila dah kehilangan macam ni.

Aku masih mengharap orang yang jumpa tu baik hati sangat-sangat. Aku berdoa semoga Allah bukakanlah hati dia untuk ada rasa sedikit simpati dengan kesusahan dan kehilangan aku dan bertindak untuk pulangkan atau setidak-tidaknya pos jelah dokumen-dokumen penting tu berdasarkan alamat IC aku. Aku ralat mykid Zara. Anak pertama, mykid pertama. Makin berdarah-darah rasanya luka hati ni. Siyes.

Semua tu kalau dibuat baru pun. Dah tak sama. Aku jenis manusia yang sangat menghargai sentimental value sesuatu benda. Gambar-gambar yang hilang tu mana nak cari balik? Simpan dalam hati jelah. Tapi yang paling aku ralat ialah mykid Zara dan mykad aku. Itu semua DUIT. Tak cukup singgit dua kalau nak buat yang baru. Mykid Zara bulan April baru boleh buat. JPN kata tengah upgrade mykid katanya tu yang stop kejap pengeluaran mykid. Katanyalah.

Esok aku nak pergi JPN buat mykad baru. Buh duit dalam sapu tangan empat segi pastu ikat bunjut. Aku kan PATI. Sobsssss.

0 comments: