Nuffnang Ads

Wednesday, July 10, 2013

Lagu lama


Lagu ni sentiasa bermain-main di fikiran, telinga, bibir sejak akhir-akhir ini.
#azianmazwan #cintaembunanpagi

Tuesday, July 9, 2013

Selamat berpuasa.

Hari ni hari terakhir sebelum bermulanya Ramadhan esok. Alhamdulillah sebab kita semua dapat bertemu lagi dengan bulan yang penuh dengan berkat dan rahmat ni.

Sejak beberapa hari yang lepas diakui perasaan sayu sering saja datang bertandang di dalam hati. Entah apa yang disayukan. Lagi-lagi bila merenung wajah mulus anak. Sucinya si kecil itu menenangkan jiwa yang sayu dan sedih. Hanya itu yang mampu saya lakukan saat air jernih laju mengalir membasahi pipi.

Kesayuan yang sering menghimpit sedaya upaya saya cuba tolak tepi. Saya tak mahu hanya bertemankan rasa sedih lebih-lebih lagi bila bersama dengan Ramadhan. Malah saya mengharapkan Ramadhan kali ini memberikan saya kekuatan dan kesabaran yang lebih tinggi. Dapat memberikan saya jiwa yang lebih tenang sampai bila-bila. Sebab saya tak mahu membayangkan apa dan bagaimana rasanya Ramadhan dan Syawal yang akan dilalui tahun ini.

Walau apapun, saya ingin mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan dan selamat menunaikan ibadah puasa. Jaga makan dan jaga kesihatan sepanjang berpuasa. Jangan ponteng puasa okay!

Kursus sana sini.

Tak sampai sebulan dah penuh sawang. Fuh fuh fuhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Sejak pindah tingkat 11 aku memang agak sibuk. Niat hati untuk memperbaiki segala kelemahan dan mempertingkatkan mutu kerja akan diteruskan. Awak, saya janji okay. Ehhh apakah?

Bulan Jun bulan yang agak penuh dengan dugaan dan kerja. Bermula dengan Zara yang tak berapa sihat. Lepas tu aku pulak ambik giliran. Lepas tu tetiba dapat surat panggilan kursus ke Pulau Pangkor. Mula-mula aku tanak pergi. Siap dah buat surat tunjuk sebab dan disokong oleh bos. Permohonan untuk dikecualikan pun dah diluluskan tapi tetiba aku ubah keputusan untuk pergi. Bawak jantung sekali. Weeeeeeeee

3 hari aku pergi kursus siap dengan Zara, mak, abah ngan eqin sekali. Dah lama sangat tak drive jauh macam tu dari Putrajaya aku balik kampung lepas tu esok paginya aku pergi Lumut pastu naik feri ke Pangkor pulak. Tapi okay je sebab nyawa ada sekali. Heheheh.

Belum pun balik ke rumah orang kementerian dah cakap ini baru siri 1. Masih ada lagi 2 siri nak kena pergi. Satu lepas raya dan satu lagi masa hujung tahun. Aku blur jap sambil tengok muka Cek Ayam (bukan nama sebenar). Ah sudah takkan aku nak bawak anak aku lagi?

Tu belum lagi tetiba Nad call dari ofis kata minggu depan tu ada lagi kursus kat Taiping selama 5 hari. Ini sudah lebih. Cewah hehehe tapi sebenarnya kalaulah aku takde hal 29/6 tu memang aku selamba pergi. Tapi aku terpaksa mintak pengecualian kat urusetia di atas sebab-sebab yang tertentu.

Jadi sekarang ni tunggu jelah kursus yang lagi dua tu kan. Aku request kat Cek Ayam aku nak pergi Cameron. Dia kata confirm ke nak. Hahaha haruslah mau tapi tak sure lagi. Cuma dia dah bayangkan yang maybe akan ke Cherating. Pantai lagi? Duhhhhhhhhhh

Daripada sekarang kenalah fikir macam mana dengan Zara. Sama ada nak bawak lagi atau tinggal kat kampung. Tapi macam tak sanggup je nak berjauhan. Nanges aku malam-malam nanti. Rindu setengah mati tau.