Nuffnang Ads

Thursday, May 2, 2013

Tak sabar nak mengundi.

Satu Malaysia dah tahu yang 5 Mei 2013 ni hari mengundi untuk negara. Hari untuk kita memilih pemimpin yang kita mahu. Hari untuk kita menggunakan hak kita sebagai rakyat. Kuasa di tangan kita. Yeahhh.

Ini kali kedua aku mengundi selepas layaknya aku pada kali pertama pada 2008. Masa tu umur aku 25 tahun. Abah daftarkan nama aku setahun sebelum aku layak. Tu dia umur 20 tahun aku dah daftar tapi 5 tahun lepas tu gak baru boleh undi sebab masa tu tak cukup umur lagi.

Kali ni aku macam excited. Sebab nak bawak Zara skali. Hahahahah takdelah kan. Sebab kali ni kita boleh nampak keadaan negara macam serius sangat pasal PRU13 ni. Tu yang aku rasa macam tak sesabo nak pergi mengundi. Aku semangat nak gunakan kuasa sebagai rakyat tu. Haha tetiba.

Esok jumaat malam aku, farul ngan Zara balik kampung. Mungkin Isnin tu aku cuti lah kot sebab adik aku dapat pelepasan Isnin tu. Dah tak memasal aku plak kena mengalah cuti Isnin tu. Tapi takpelah kot sebab nak balik awal pun mesti jalan jem. So kita chill lepas mengundi.

Abang ngan kakak aku je dah tukar tempat mengundi. Ini semua kerana konspirasi pihak-pihak tertentu kehkehkeh. Abang aku mengundi kat Putrajaya, kakak aku pulak kat Bukit Naga, Shah Alam. Dah kurang undi kat Sg. Burung nanti. Tapi takpe, aku masih lagi setia dengan kampung aku walaupun alamat dalam IC dah tukar ke Putrajaya. Tukar pun sebab dah tak sanggup rasanya nak tengok gambar dalam IC lama tu. Macam mak lampir je rasanya.

Jadi, marilah mari pergi mengundi. Weehooooo.


0 comments: