Nuffnang Ads

Thursday, May 9, 2013

Enjoylah kau.



Orang kata kalau kita bosan cubalah sibukkan diri dengan apa saja yang boleh hilangkan rasa bosan tu. Pergilah enjoy ke apa ke.

Perkataan enjoy dah lama pupus dalam hidup aku. Pada aku kalau enjoy pun biarlah dengan family. Kalau dengan kawan pun ada batasnya. Time office hour jelah kot. Kalau nak lepak ke datang umah aku. Tak pun kuar sesama tapi handbag aku kena bawak.

Ye handbag bukan sebarang handbag. Handbag boleh berjalan dan berjoget.

Aku tak faham dengan orang yang masih suka nak enjoy tanpa batas. Apa lagi yang dah berkahwin. Lebih pentingkan kawan daripada family. Lebih pentingkan hiburan luar daripada anak isteri. Dah tu buat apa kahwin?

Bukan ke lebih manis dan bahagia kalau enjoy tu digunakan sebaik-baiknya bersama family?

Takpelah kan. Biarlah orang lain nak enjoy macam mana sekali pun. Sekarang mungkin orang tak nampak betapa berharganya diri kita.

Mungkin hari ini aku hanya satu benda kecil yang tak penting. Tapi satu hari nanti.

0 comments: