Nuffnang Ads

Monday, May 13, 2013

Ami = Mommy

Dunia ni rasa macam penuh dengan pelangi. Kadang-kadang macam berkilauan dengan permata di sana sini. Bercahaya dengan kerlipan bintang di langit tinggi.

Bila telinga ni kerap mendengar panggilan 'ami..ami..ami..'

Setiap kali panggilan tu aku dengar, rasa bangga dan bahagia yang teramat sangat. Belum lagi setahun 4 bulan, tapi dia galak menyebut ami = mommy. 

Bila aku hilang kejap dari mata dia, dia akan mula mencari dan memanggil 'ami..ami..ami..'

Bila dia menangis, nama 'ami..ami..ami..' tu jugak yang dia jeritkan.

Bila aku tunjuk gambar kat dinding. 'Amiiiiiiiiii..'

Aku sudah bahagia sebenarnya. Terlalu bahagia dengan hadirnya Dhia Zara. Walaupun kami cuma berdua tapi aku tahu itulah kekuatan aku untuk terus hidup. Pejam mata ku di sebelah dia, celik mata ku juga melihat dia. Tak dapat nak dibayangkan hidup ni kalau dia tiada.

Mulut kecil itu semakin petah mengajuk cakap kita. Aku pulak suka mengajar ntah pape heheheh dan dia akan ikut je apa yang aku cakap. Perkataan terbaru yang aku ajar adalah 'peace yoo' dan walaupun aku pun tak tau apa yang dia sebut tapi tangan tu tetap nak buat peace cuma peace dia lain macam sikit sebab bentuk macam nak tembak orang. Okay takpe, Zara cuba lagi ye.

0 comments: