Nuffnang Ads

Tuesday, February 19, 2013

Tenang please.

Tenang. Tenang. Tenang.

Hati yang tenang boleh buatkan kita selalu senyum dan rasa aman damai. Tarik nafas panjang-panjang dan lepaskan perlahan-lahan. Jangan pernah berhenti berzikir padaNya. Kau akan dapat merasakan betapa dekatnya Dia dengan diri.

Istighfar. Satu zikir yang tak pernah lekang daripada bibir. Zikir pembuka pintu rezeki. Aku percaya. Dah terlalu banyak kali terbukti. Rezeki tak pernah putus. Bersyukurlah aku tanpa henti atas rezeki yang diberiNya.

Aku kembali mendekatkan diri denganMu. Mencari ketenangan yang telah lama sirna. Mencari semula kedamaian yang sudah lama hilang. Mencari kembali santun diri yang telah ku lupakan.

Harinya semakin hampir. Aku harus bangkit. Melangkah mencari seribu kekuatan yang harus aku kumpul. Mahu atau tidak, suka atau tidak, sedih atau gembira. Itu satu takdir yang perlu aku semuka.


Zara, mommy tujukan lagu ni untuk Zara. I love you.




0 comments: