Nuffnang Ads

Tuesday, October 16, 2012

Zara in the house.

Dah dua hari. Selama dua hari Zara dijaga oleh pengasuh kat rumah saya. Semalam saya tengok dia okay je. Dia yang saya nampak saat pintu rumah pengasuh dibuka kelihatan sangat wangi! Walaupun bedak bercapuk kat muka. Tapi saya tahu dia wangi.

Seminggu yang lepas mak ikut saya dok kat Putrajaya. Tinggallah Eqin sorang-sorang gigirl kat kampung. Saya suruh ponteng dia tak nak. Memang dia malang sebab ada kakak yang asyik suh dia ponteng sekolah.

Isnin dan Selasa saya kerja tapi Kursus Microsoft Powerpoint kat BTM. Tapi Rabu, Khamis dan Jumaat saya cuti. Rabu tu bawak mak jalan-jalan kat Alamanda. Khamis dan Jumaat pulak saya training Zara hantar kat rumah pengasuh. Saya dok rumah dan standby kalau diperlukan.

Hari pertama training hampir gagal pada mulanya sebab dia menangis pagi tu. Tapi saya berjaya mengaburi mata Zara dengan sogokkan dengan segala mainan yang dia ada. Pukul 10.00 pagi dapat sms pengasuh bagitahu dia menangis. Sekali lagi saya berjaya pujuk dengan modus operandi yang sama. Lebih kurang pukul 2.00 lebih saya ambik sebab stok susu dah habis.

Hari kedua pun sama jugak. Dia menangis pagi tu. Mungkin sebab terkejut tengok muka pengasuh tak secomel mommy. Saya bagi mainan, dia leka. Saya terus lari keluar pintu dan sampailah ke petang lebih kurang pukul 3.00 lebih baru saya ambik. Sebelum ambik tu saya cuma tidur dan tidur.

Tak susah nak mengasuh Zara. Sogokkan dia dengan mainan dan cepat-cepat main cak ba. Lepas tu kalau tunjukkan dia kawan dan budak-budak yang ramai tu confirm dia akan terus tersengih-sengih bajet cun. Zara sukakan budak-budak. Mungkin dia rasa 'Eh-eh ramainya kawan!' sambil tertoleh-toleh tengokkan diorang. Walhal diorang tu tak heran pun dengan Zara. (-___-") Kesian Zara syok sendiri.

Sekarang dah nak pukul 4.00 petang. Tak sabar nak balik nak jumpa dia. Saya harap sangat makcik tu akan jaga Zara baik-baik macam mana mak saya jaga Zara dengan penuh kasih sayang. Heaven rasanya bila akhirnya Zara tinggal jugak dengan saya. Lovessssss.


0 comments: