Nuffnang Ads

Monday, October 22, 2012

Durian Crepe


Ini namanya Durian Crepe. Masa mula-mula tengok sorang kawan ni update status teringin nak makan mende alah ni kat facebook saya biasa-biasa je. Apo bondo eh? Okay ignore je.

Lepas tu tetiba sorang cek adik yang saya selalu order kek kat dia pun upload gambar Durian Crepe tu. Rupanya dia pergi kelas buat mende alah ni dan esoknya terus bukak order tapi saya tak sempat nak beli dah habis. Kali kedua dia buat saya beli satu je sebab takut tak sedap. Saja lah nak try kot best ke. Lepas tu sumpah nyesal sebab beli satu je sebab kau memang bapak sedap gila! Saya kan suka makan durian.

Kali ketiga saya order lagi. Kakak pun sebok nak tumpang sekaki. Sekali 7 box saya order. Semua teringin bila saya upload gambar kat atas ni kat facebook. Haha padan muka. Tapi malangnya perebutan hak dan kuasa telah berlaku di rumah saya. Dia bukan orang yang sukakan sangat pastry ni kalau nak bandingkan dengan saya. Saya pantang nampak kedai kek. Saya pantang nampak roti sosej ke roti ada cheese ke kek dan kawan-kawan ke. Tapi dia boleh suka pulak crepe ni. Aduuu tak boleh nak makan sorang-sorang!

Semalam saya dapat lagi 4 box. Satu box je habis kat dia. Duhhh~

Lepas tu this coming Wednesday saya order lagi 20 box termasuk dengan order kakak saya, Diyana dan Fasha. Tamak tak tamak tak tamak tak. T________T

Orang mesti pelik apalah bendanya durian crepe ni. Apa yang saya tahu kulit dia tu adalah adunan 5 jenis tepung lepas tu inti dia cream custard dan isi durian. Sedap dimakan sejuk-sejuk dan beku pun boleh. Kalau beku macam makan eskem. First time saya makan hari tu apa yang saya boleh cakap. Heaven.

Saya berdoa semoga dia tak makan 2 box durian crepe kat umah tu.

Klik Garam dan Gula untuk Durian Crepe yang sangat heaven ni.

0 comments: