Nuffnang Ads

Tuesday, September 25, 2012

Volks Burger, Putrajaya

Pernah dengar Volks Burger tak? Kalau orang yang biasa dengan area Presint 15, Putrajaya mesti familiar dengan burger ni.

Saya dah cuba google tadi tapi memang tak jumpa samada gambar atau apa saja entry pasal burger ni. Burger ni memang best tapi tu pada saya lah. Tapi saya rasa pada orang lain pun best gak sebab saya tak pernah tengok kedai dia tu takde orang yang tunggu. Pastu ramai plak tu.

Apa yang istimewanya kedai dia ni kecik je sebab share dengan orang jual kepok lekor kat sebelah. Pastu dia design kedai dia dengan buh kepala kereta volks tu kat depan kedai. Bukan lah dia potong kereta tu ke atau curik kat kedai potong ke pastu buh kat situ tapi hari tu dia cakap diorang buat sendiri pakai fiber ke apa ntah pastu diorang cat cantik-cantik jadikan hiasan.

Volks burger ni ada jual burger biasa macam yang kita selalu makan tu. Tapi dia jual jugak burger homemade. Yang homemade tu memang tebal dan besar. Pastu sedap! Harga untuk homemade pun sedap untuk dilihat sambil menggaru kepala kalau dalam poket cuma ada RM5.00 sebab memang tak cukup nak bayar. Oleh itu beli saja burger yang biasa sebab harga dia cuma RM2.50 dan boleh jadi RM3.50 sebab saya suka makan cheese so kena tambah singgit.

Mula-mula pindah sini kitorang jalan-jalan dan explore apa yang ada tu yang nampak kedai ni. Pastu saja lah beli nak try tengok sedap ke tak. Sekali mula-mula makan tu eh sedapnya sehingga menggigit pastik burger dan macam biasalah ayat kami 'Okay boleh repeat lagik!'. Itu maknanya burger tersebut LULUS ujian rasa daripada juri Farz dan Alif. Sekian.

Errr takde komisen pape ke tolong promote burger ni?

Nanti bila-bila free saya nak curik ambik gambar kedai tu pastu buh kat sini.

Re-edit :


Taraaaa! Inilah Volks Burger tu!

3 comments:

Shafawi Hamzah said...

Sedap tak burger dia? sebab saya ada perasan Volks Burger ni dekat Ampang..baru rasanya..

MsGaijin said...

Best tapi tuela yg kat Putrajaya tu dah takde..aritu kata renovate tp sampai skrg tak muncul2..dah pindah kot..frustttttt

Anonymous said...

now dia bukak dekat ampang.sumwhere near ampang point...