Nuffnang Ads

Friday, September 21, 2012

Ofis macam param jadu.

Tak habis-habis lagi isu pasal nak caras tempat kerja saya. Fed up kau tau tak?

Saya tak tahulah apa yang budak tu hadap sangat nak masuk ofis saya ni. Sampai nak ampu sana sini, pujuk orang sana sini supaya dapat masuk sini dan tendang saya keluar pergi ganti tempat dia. Perlu ke?

Mula-mula saya memang angin. Pastu saya marah. Pastu memang saya naik darah. Saya ingatkan dah takde lagi cerita pasal ni rupanya dia masih tak putus asa. Fine lah kalau kau terhegeh-hegeh sangat nak ambik tempat aku ni kan. Tapi tak perlu lah nak cucuk orang, tak perlulah nak hasut orang, tak perlulah nak buruk-burukkan orang.

Bos tak suka saya? Perlu ke saya kisah? Saya berada di sini bukan kerana dia. Saya diberi gaji bukan kerana dia. Saya dapat kerja ni bukan kerana dia. Rezeki saya bukan kat tangan dia. Desas desus ni bukan pertama kali masuk dalam telinga ni tapi takpelah saya tak kisah pun. Tapi kisahlah jugak sebenarnya. Kau nak benci dengan aku kau rasa orang-orang bawah kau suka sangat ke dengan kau? Kau rasa cara kau mengurus dan mentadbir ofis ni betul sangat ke?

Kemonlah. Kau pun macam lalang. Tinggal aku tak sembur racun rumpai je lagi.

Memang saya protes! Kalau disiplin dan soal kerja saya yang dipertikaikan, mehlah sini datang bersemuka dengan saya dan tanya apa masalah saya. Bukan nak judge saya ikut suka pastu main cakap belakang pastu ada hati nak tendang saya keluar dari sini tanpa beri saya peluang untuk menjelaskan keadaan atau apa saja persoalan. Ingat saya nak diam je ke? Kalau tak tahu tanya dan kalau nak tahu pun tanya jelah. Saya boleh jawab. Takde hal. Menyampah plak dengan opis param jadu ni.

Aku tumbuk muka kau nanti. Eh?

0 comments: