Nuffnang Ads

Thursday, September 20, 2012

Kdg2 happy kdg2 tak.

Saya happy sebab saya dah duduk rumah yang sangat besar dan selesa. Saya happy sebab dah duduk rumah yang dekat dengan tempat kerja. Dinding kaler putih krim. Bilik air ada dua. Ruang tamu besar boleh guling-guling tanpa henti daripada pintu rumah masuk bilik tidur sambung ke stor patah balik masuk dapur dan berhenti semula kat ruang tamu.

Saya tak sabar nak tunggu langsir baru siap. Saya tak sabar nak tunggu perabot sampai. Semuanya saya tak sabar. Ah sonoknya! Sonoknya! Sonoknya!

Saya happy sangat. Betul saya happy. Tapi kadang-kadang mood happy tu tercalar dengan keadaan yang tak terduga. Contohnya saya rindukan anak saya. Kan best kalau dia ada kat sini dok sekali. Pastu kalau tetiba ada angin ribut guruh berdentum petir menyambar kilat memancar tapi dalam rumah. Haaa misteri kan kan kan?

Apa yang mampu saya katakan. Hargailah apa yang kita ada hari ini. Hidup kita dah makin selesa. Hidup kita dah sempurna. Di mata saya takde apa lagi yang saya nak cari. Segalanya sempurna dan indah. Cuma sikap yang ada perlu dibuang. Bukan diubah tapi mesti dibuang serta merta. Bukan untuk saya saja. Tapi juga untuk Dhia Zara. Untuk masa depan. Biarlah kesempurnaan ini terus kekal begini.

Saya tahu Allah mendengar setiap doa dan keluh kesah saya.

0 comments: