Nuffnang Ads

Wednesday, August 29, 2012

Pagi-pagi dah bising.

Setiap hari di pejabat ni lebih kurang dalam pukul 8.30 pagi akan keluar lagu-lagu patriotik dan macam-macam lagi yg diorang suka nak buh. Sekarang ni saya tengah dengar lagu Jalur Gemilang.

At the first place saya rasa macam okay je. Sebab macam okay jelah kot kan ada nyanyi-nyanyi. Lepas tu akan ada bacaan doa. Tapi lama-lama bila dah terlalu kerap dan hari-hari dok pasang lagu je saya rasa macam annoying pulak. I'm talking about the songs okay. Not the 'doa'. Tak boleh ke kalau pagi tu terus je baca doa? Bukan kita tak patriotik okay tapi just imagine lah kalau hari-hari pasang lagu kuat. Macam takde motif je lama-lama. Dahlah pejabat saya ni memang dah bising dengan orang main drum pagi-pagi. Urghhhh!

Saya pernah jugak pergi pejabat kawan saya. Tapi takde pulak nak pasang lagu hari-hari. Tapi kalau doa tu memanglah. Sebagai ingatan kepada Dia di pembukaan hari sebelum kita bekerja la kan. Tapi siapalah saya nak bising-bising? Tadah jelah telinga.

Agak-agak entry ni boleh kontroversi tak? Huhuhuhu i don't care at all. I have the right to speak it out. Peace!


0 comments: