Nuffnang Ads

Monday, July 2, 2012

Saya tak gagah.

Kenapa saya rasa macam serba tak kena je sejak akhir-akhir ni? Saya rasa macam nak marah. Saya rasa macam tak adil. Saya rasa macam-macam. Semuanya rasa macam menyusahkan. Itu tak kena ini tak kena. Apa yang ada segalanya menyakitkan hati saya.

Ya Allah, dimanakah ketenangan yang dicari? Bagaikan ada sesuatu yang membebankan perasaan saya waktu ini. Sesuatu. Tapi saya tak tahu apa. Jangan cuba mengganggu saya walaupun sedikit. Mudah benar saya naik angin.

Saya letih dengan orang yang tak memahami. Saya letih dengan orang yang menilai membuta tuli. Saya letih dengan orang yang mementingkan diri sendiri. Bosannya saya rasa bila dikelilingi dengan manusia begini. Saya mahu menjerit melepaskan geram dan marah yang terbuku dalam hati. Saya mahu tumbuk muka orang yang menyakitkan hati saya! Macam gagah kan?

Tapi saya tenang bila Zara ada di sebelah saya. Zara, mummy rindu sangat. Nangis~

0 comments: