Nuffnang Ads

Thursday, July 5, 2012

Sakit itu nikmat?


Sejak dua tiga menjak ni macam-macam dugaan yang datang menyinggah dalam hidup saya. Bermula dengan sakit mata, sakit perut, sakit dahi benjol tumbuh jerawat tapi rupa macam kena tumbuk. Lepas tu kelmarin saya terpijak kaca. Semalam pulak jari saya melecet terkena tombol pintu sampai nak makan pun susah sebab pedih sangat. Apakah?

Setiap sakit yang datang itu sebenarnya menghapuskan dosa-dosa kecil. Ye saya faham tapi bila dah berturut-turut macam ni kepala saya mula fikir lain. Kenapa tak berhenti musibah yang melanda saya? Apa yang saya buat sehingga diuji macam ni? Sudahlah hati tak tenang sejak 2-3 minggu ni.

Saya tak mengeluh cuma tertanya-tanya. Cuai sangatkah saya? Kurang berhati-hati mungkin? Entahlah. Sebab saya sendiri tak pasti punca setiap yang berlaku tu. Ianya cuma datang dan pergi sesuka hati. Eh kenapa macam lirik lagu plak ni? Okay boring.


0 comments: