Nuffnang Ads

Monday, July 16, 2012

Cek Bakar penjual cendol.

Pernah dengar tak Cendol Bakar? Kalau orang yang selalu lalu kat Ijok mesti tahu. Tiap kali saya balik kampung memang saya akan lalu depan kedai ni. Apa yang menariknya kat sini orang memang ramai yang berhenti makan minum kat situ. Tapi tahu tak kenapa? Sebab orang mesti teruja sangat sebab nak tahu macam mana agaknya rasa cendol bakar kan?

Dulu saya pelik kenapa orang ramai sangat singgah kat situ sebab saya sendiri macam gigirl keliru bila dengar nama dia. Cendol Bakar? Macam mana rasanya eh? Macam mana dia buat dia bakar cendol tu? Saya jamin itu adalah persepsi pertama orang yang lalu lalang kat situ bila nampak signboard kedai dia. Tapi tahu tak apa sebenarnya? Yang sebenarnya nama tuan tanah kedaung tu Bakar atau lebih sopan kita panggil Encik Bakar. Bukannya cendol tu dibakar! Adoi tertipu sudah. Tapi kedai tu best sebab semua dia bagi percuma. Sampai saya tanya kat dia, 'bila Cek Bakar tu nak untung eh kalau sumenye free? Hihihi..'

Pic credit tu atuk-phd.blogspot.com

Saya sendiri pernah terdengar perbualan dua orang lelaki ni masa makan kat Pantai Jeram hari tu. Yang sorang ni bertanya kat abang jual eskem goreng tu cendol bakar tu macam mana rasanya? Abang tu pun explain la sebenarnya orang yang jual tu nama Bakar bukannya cendol tu dibakar. Dia cakap dulu dia pun gigirl keliru gak tapi bila singgah terus jadi tipah tertipu.

Saya bukan nak kutuk tau cuma nak cerita je. Lawak je bila tengok tu mesti semua dahi berkerut kan bila tengok 'Hah, Cendol Bakar?' Tapi rupanya Cek Bakar menjual cendol. Hakhakhak.


0 comments: