Nuffnang Ads

Sunday, January 8, 2012

Pertama di 2012

Okay dah dekat sebulan. Jangan kata nak post entry baru. Jenguk-jenguk jeling-jeling pun tak ada. Kenapa? Sebabnya entah. 

Memang banyak cerita yang saya terlepas untuk dititipkan di sini. Tapi apakan daya saya memang tak rajin. Kemuncetan yang dialami benar-benar mempengaruhi mood dan perasaan. Tambahan lagi saya sudah tidak menjejakkan kaki ke pejabat. Saya cuti awal. Banyak sebabnya tapi antara Top 3 alasan yang ada dalam kepala ini adalah saya dah tak larat nak melambung-lambung di sepanjang Highway Mex tu. Bila di pejabat? Ohh ragam saya lebih ketara. Malas, mudah semput dan tiada semangat sangat merajai diri. Ah ayat kau.

Sekarang saya hanya menghabiskan masa di rumah. Bergurau senda bersama perut sambil membisikkan 'tolonglah cepat-cepat keluar..' Saya tidak menganggap ianya sebagai satu beban yang harus ditanggung 24 jam 7 hari seminggu. Cuma kegenapan 39minggu ++ ini sudah cukup memberikan saya sedikit demi sedikit kesakitan di sana sini. Saya dah semakin tidak selesa. Tidur saya di malam hari bertemankan 3 kipas. Satu di siling dan dua lagi di kanan dan kiri. Tamak kan? Tapi jumlah 3 itu masih belum mampu untuk menghilangkan peluh dan panas yang saya rasa sejak akhir-akhir ini. Kenapakah?????

Kenapa bila kita tunggu dia tak ada tapi bila kita buat tak tahu tu barulah dia nak datang. Selalu macam tu kan?