Nuffnang Ads

Monday, December 12, 2011

Sebulan Saje Lagik.


Sebulan saja lagi. Tak lama. Memang tak lama. Sedangkan 8 bulan yang berlalu pun terasa cepat berjalan. Inikan pulak sebulan. Melangkahnya saya ke tahun 2012 diiringi dengan rasa debar dan takut.

Tidur saya dah semakin tak lena. Keadaan perut dah semakin tak selesa. Apa juga posisi tidur saya sama ada mengiring, menelentang semuanya serba tak kena. Kejap tukar kepala kat kaki. Kejap lagi tukar kaki kat kepala. Jap lagi melintang kat tengah-tengah tilam. Dah penat berguling cuba duduk plak sambil bersandar kat dinding. Kadang-kadang rasa macam nak ambik tilam tu semua. Tidur sorang-sorang biar boleh berguling ke sana sini.

Kadang-kadang rasa tension dengan diri sendiri. Nak duduk nak baring macam mana lagi agaknya eh? Semuanya tak selesa. Takkan saya nak tidur berdiri? Kat pejabat ni pun saya boleh jadi macam ahli gimnastik. Kejap kepala kat meja. Kejap lagi menyenget kepala kat kerusi. Kaki asal boleh nak parking tapi takdelah sampai naik atas meja. Itu memang saya pantang.

Nak gelak bila teringat ragam diri sendiri tu memang lah. Dia sendiri pun kadang-kadang geleng kepala bila sampai masa saya nak tidur. Dengan dia-dia saya cross nak cari tempat yang selesa punya pasal. Dia jadi bantal tu tak payah nak cakaplah. Berpusing-pusinglah saya kat tilam tu. Tapi memang terasa sangat dia jaga saya. Dan saya perasan baru-baru ni, ada satu ketenangan yang lahir dalam hati saya bila melihat dia ada di sisi saat saya terjaga dari lena di waktu pagi.

Cepatlah masa berjalan. Dah tak larat dah rasanya. Ohhh~

0 comments: