Nuffnang Ads

Thursday, December 15, 2011

Mengalir Jua Ayer Mata.


Mengalir juga akhirnya air mata saya. Bukan kerana kecewa. Bukan kerana sedih. Bukan juga kerana terlalu gembira. Apa lagi terharu. Tidak. Semuanya bukan.

Mengalirnya air mata saya di sini adalah kerana tak tahankan seram sejuk yang saya rasa sedari awal saya masuk ke pejabat pagi tadi. Kenapa bila datang pejabat je badan saya mula terasa sejuk yang amat sangat dan kepala pening berpusing-pusing.

Saya tak tahu adakah saya sudah demam atau tidak sebab bila sampai rumah je semalam badan saya okay je. Mungkin sebab tak kena aircond agaknya. Saya bukan jenis yang akan panas teruk kalau demam. Panas atau sejuk tu cuma saya je yang boleh rasa atau lebih tepat lagi panas atau sejuk di dalam. Bila sentuh kulit saya suhunya biasa-biasa je. Sebab tu selalu bila saya demam tak nampak macam orang demam pun.

Seingat saya demam yang paling teruk pernah saya kena pun masa kursus kat Perak dulu. Betul-betul panas sampai mencecah 39 darjah celcius. Itulah pertama kali saya panas luar dalam. Sampai kena ambil darah 2-3 kali sebab takut kena H1N1.

Sedih sungguh rasanya bila tengah macam ni. Beria-ria lap air mata macam orang mati kucing. Tapi sebenarnya saya memang tak tahan sejuk sangat sekarang ni. Keadaan begini betul-betul telah merubah wajah dan mood saya. Saya tak bercakap daripada pagi dan wajah saya sudah menjadi Joker. Sekian.

0 comments: