Nuffnang Ads

Wednesday, December 14, 2011

Kelas Taekwando Dalam Perut.


Tidur saya tak lena malam tadi. Bukan sebab rasa tak selesa. Atau sesak nafas macam selalu.

Tapi sebab ada kelas taekwando dalam perut. Baby bergerak tak berhenti-henti. Pejam mata tu memang pejam tapi tidur-tidur ayam. Kejap-kejap saya terkejut sebab pergerakan dia memang non-stop. Daripada pagi lepas tu saya pergi checkup petang semalam sampailah malam. Saya tak tahulah apa yang dia buat dalam perut tu agaknya. Bergerak biasa-biasa tu tak apa lagi tapi ni jenis yang terbonjol di sana di sini di situ dan di sinun. Macam tengah berjoget-joget. Nak bagi lagi faham dia macam tengah menari lagu Chicken Dance. Siku ke lutut ke asyik bergerak je. Kalau saya letak tapak tangan kat perut memang tangan saya pun ikut bergerak dan terangkat. Perut saya tak habis-habis berombak.

Saya cakap dengan dia. "Baby, tidurlah cepat. Dah lewat sangat dah ni. Mummy nak keje esok. Nak bangun awal." Tapi sama jugak. Masa tu dah pukul 3 pagi. Aduhaiiii sabar jelah dengan budak kecik ni. Lama-lama saya tertidur sendiri dan bila alarm berbunyi pada pukul 5.45 pagi saya memang totally rasa stress sebab mata masih mengantuk lagi!

Kadang-kadang saya tanya diri sendiri sambil pegang perut. Bila masa dia ni rehat dan tidur agaknya? Kalau dah bergerak tak benti-benti macam ni? Tapi dia tak jawab pun? Duhhh~

0 comments: