Nuffnang Ads

Wednesday, December 14, 2011

Kau Memang Takde Sivik Kan.

Kalau saya kata kebanyakan orang yang duduk kat flat ni takde sivik agak-agak keterlaluan tak? Saya tak kata semua. Saya kata sesetengah je. Tapi saya rasa mesti ada yang setuju dengan kenyataan tu. Kenapa?

Masuk kali ni dah tiga kali cermin kecil yang kitorang lekat kat hujung side mirror tu kena cabut. Heeee sakitnya hati ni Tuhan jelah yang tahu. Rumah kau takde cermin ke hah sampaikan cermin kecil tu pun kau nak sebat? Dulu kali pertama dia dapat cabut cermin je tapi pelekat belakang tu tertinggal. Mungkin sebab gam dia kuat sangat. Tu yang belah kanan. Kali kedua dia cabut yang belah kiri pulak! Kali ni tertinggal serpihan pelekat putih tu sikit. Dan kali ni yang ketiga habis dengan pelekat-pelekat pun takde tertinggal walau sikit pun. Heeee menanah rasanya hati aku ni!

Itu baru pasal cermin. Saya tak kira lagi yang rembat berus baru beli kat tepi kereta saya. Yang tu memang salah dialah sebab terlupa nak bawak naik. Tapi kejap je dah takde dah? Dalam malam yang gelap tu pun dia boleh nampak kan. Heeee bengkak hati aku lagi besar daripada perut ni tau tak? Apa rumah kau takde berus ke sampai berus orang pun kau nak rembat?

Tu hal lain. Lepas tu boleh pulak dia buang sampah atas bumbung kereta? Makan burger lepas tu sampah dia main letak je atas bumbung. Nak kata tak sengaja ke tu? Mustahil dia buang daripada rumah sebab kedudukan parking kereta masa tu tak mengiyakan kemungkinan tu. Ya Allah sabarkanlah hati aku yang tak berapa nak sabar ni.

Saya bukan tinggal kat flat yang berbelas-belas tingkat yang jenis suka buang sampah daripada tingkap. Bukan jugak tinggal kat flat yang penuh sampah sarap kat tangga. Dan saya dengan dia tak pernah pun buat dajal kat siapa-siapa sejak pindah ke situ. Betul-betul buat hal sendiri je. Tak pernahlah nak cari gaduh ke atau nak buat muka kerek ke apa. Tapi kenapa lah manusia-manusia spesis macam ni letak otak dia kat lutut? Takde adab dan memang tak pernah diajar.

Aku geram!

0 comments: